انتظارمان از گردشگري علمي و نگرشمان سنتي است

به گزارش ميراث آريا (chtn) خسرو ايرانپور در کارگاه آموزشي روز گذشته در جشنواره برترين‌هاي صنعت گردشگري گفت: انتظارات ما به صنعت گردشگري با نگرشمان يکسان نيست و اين دوگانگي در صنعت گردشگري ايجاد پارادوکس مي‌کند.

وي ادامه داد: به عنوان نمونه ما در گردشگري ملي کشور حساب اقماري گردشگري نداريم و تا زماني که اين حساب اقماري گردشگري را نداشته باشيم، نخواهيم دانست که هزينه‌اي که بايد در گردشگري صرف شود، نسبت به کل هزينه‌ها چقدر بايد باشد.

وي با اعلام اين مطلب که طبق سند چشم انداز 20 ساله، ايران بايد پذيراي 20 ميليون گردشگر باشد اظهار کرد: نمي‌شود در کشور مديريت مقصد نداشت و وقتي ما مي‌خواهيم مديريت مقصد کنيم بايد مکان‌هاي گردشگري را مديريت کنيم که اگر اين طور نباشد، چگونه مي‌توان مثلا هتل را پيش فروش کرد. در ضمن براي مديريت مقصد به جايي که آن را هماهنگ کنيم نيز نياز داريم.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود اعلا م کرد: براي مديريت بازار کانال توزيعات بايد مشخص باشد و در اين زمينه يکي از آيتم‌هاي مهم بازاريابي کانال توزيعات است.

يادآور مي‌شود، نشست تخصصي جشنواره برترين‌هاي گردشگري قرار بود طبق برنامه اعلام شده توسط مسئولان اجرايي جشنواره در ساعت 15 در سالن اجتماعات وزارت کشور برگزار شود، اما اين جلسه با 2 ساعت و نيم تاخير آغاز شد، به همين دليل بسياري از متقاضيان شرکت در اين جلسه را از دست داند.

نخستين جشنوراه برترين‌هاي صنعت گردشگري 14 تا 16 مهرماه در سالن اجتماعات وزارت کشور برگزار مي‌شود./102

انتهای پیام/

کد خبر 1387071652