برقراري پرواز مستقيم ميان تهران و بخارست

به گزارش ميراث آريا(chtn) محمد شريف ملک‌زاده، معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شب گذشه طي نشست خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه کشور روماني ضمن بيان اين مطلب، به تشريح موفقيت‌هاي گردشگري ايران در دو بعد داخلي و خارجي پرداخته و گفت: تا کنون 13 دفتر اطلاع‌رساني گردشگري ايران در 13 کشور خارجي راه‌اندازي شده و هر ماه تورهاي آشناسازي به هزينه ايران براي آشنا کردن روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه‌هاي کشورهاي مختلف با ايران برگزار مي‌شود.

وي افزود: ايران امن‌ترين کشور دنيا است و تمام مردم دنيا دوست ما هستند و در بعد مهمان‌نوازي همانند خانواده خود از آنها پذيرايي مي‌کنيم. ما براي آنان احترام زيادي قائليم، اگر چه تبليغات منفي و دروغين بنگاه‌هاي دروغ‌پراکني چهره ايران را نا امن نشان داده‌ا، ولي ما درصدديم با نشان دادن واقعيت‌هاي ايران اين تصوير مخدوش را تصحيح کنيم، چرا که ايران آنچنان سرشار از زيباييي‌هاي مختلف است که براي ديدن جاذبه‌هاي ايران يک روز و دو روز کافي نيست و اگر کسي بخواهد تمام آنها را ببيند بايد سال‌ها زمان صرف کند.

ملک‌زاده در ادامه با اشاره به تحولات گردشگري ايران در عرصه داخلي افزود: امسال در نوروز که عيد باستاني ايرانيان است بيش از 72 ميليون نفر_سفر انجام شد و تنها به مشهد به عنوان شهر پايلوت گردشگري مذهبي طي چند ماه اخير 14 ميليون نفر سفر کرده‌اند.

وي ادامه داد: يکي از مشکلات ايران در زمنيه شناخت، اطلاع‌رساني ناکافي است، به همين دليل تورهاي آشناسازي در راستاي برطرف کردن همين مشکل اجرا مي‌شود.

وي با اشاره به نحوه اولويت‌بندي بازارهاي هدف گردشگري ايران گفت: ‌جمعيت، بعد مسافت، تعداد گردشگران خروجي، ميزان هزينه کرد گردشگران و وجود پروزار مستقيم بين ايران و اين کشورها از جمله معيارهاي اين اولويت‌بندي است.

وي کشور روماني را به عنوان يکي از بازارهاي هدف گردشگري اولويت دوم ايران معرفي کرد و گفت: نبود پرواز مستقيم ميان ايران و روماني علت قرار گرفتن اين کشور در فهرست کشورهاي اولويت دوم است.

وي اظهار اميدواري کرد؛ با تلاش طرف رومانيايي و افزايش آمد و رفت گردشگران ميان دو کشور به زودي خط پرواز مستقيم ميان تهران و بخارست راه‌اندازي شود و با استفاده از اين طرفيت امکان شناساندن بيشتر ظرفيت‌هاي گردشگري ايران به رومانيايي‌ها فراهم شود.

وي همچنين در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران روماني در خصوص اينکه چرا فيلم مستندي از زيبايي‌هاي ايرن در کشورهاي ديگر پخش نمي‌شود، گفت: گام اول سياست‌هاي ما در شناساندن ايران به ديگر کشورهاي دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه و برگزاري تورهاي آشناسازي با حضور آنان است، قدم بعدي نيز پخش فيم‌هاي از ديدني‌هاي ايران در کشورهاي ديگر است. کما اينکه در حال حاضر نيز چند فيلم تبلغاتي گردشگري ايران از شبکه‌هاي ماهواره‌اي بين‌المللي پخش مي‌شود.

وي همچنين در پاسخ به سوال يکي ديگر از خبرنگاران در خصوص اينکه چرا تبليغت ايران در روزنامه‌هاي ديگر کشورها ديده نمي‌شود، در حالي که تبليغات گردشگري کشوري مانند ترکيه در فصل سفر مرتبا در روزنامه‌هاي کشورهاي ديگر ديده مي‌شود، گفت: ايران براي تبليغات خود برنامه‌هاي مختلفي دارد به عنوان نمونه ما در تمام نمايشگاه‌هاي معتبر گردشگري دنيا شرکت مي‌کنيم و سال گذشته نيز توانستم در چندين نمايشگلاه رتبه‌هاي خوبي به دست آورده و مورد تقدير واقع شويم.

وي ادامه داد: دعوت از سفرا و خانواده‌هايشان نيز يکي ديگر از بخش‌هاي تورهاي آشناسازي ما محسوب مي‌شود و ما با استفاده از روش‌هاي مختلف درصدديم تعداد گردشرگان ورودي به کشورمان را افزايش دهيم.

يادآور مي‌شود گروه خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ کشور روماني از 20 تا 26 مهرما در ايران به سر برده و از شهرهاي يزد و اصفهان بازديد کردند. اين گروه همچنين طي اين سفر خود ديدارهايي با مسولان وزارت امور خارجه، مسولان گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و مسولان سازمان انرژي اتمي ايران داشتند./102

انتهای پیام/

کد خبر 138707269