حسين ساجدينيا با اشاره به تلاش معاونت عمليات ناجا در خصوص آموزش اپراتورها و افزايش تعداد آنان در حوزه پاسخگويي گفت: در اين راستا استفاده از سيستمهاي نرمافزاري نيز در دستور کار ما قرار دارد که در حال حاضر اين سيستم در يکي از شهرستانهاي کشور در حال آزمايش است.
وي با بيان اينکه 80 درصد از تماسهاي گرفته شده با 110 به تشکر از اين نيرو مربوط ميشود تصريح کرد: 40 درصد از تماسها نيز براي برخورد با مجرمان، ارذل و اوباش و مبارزه با آنها بوده است.
ساجدينيا با اشاره به اينکه بيشترين رضايتمندي مردم به حوزه راهنمايي و رانندگي مربوط ميشود يادآور شد: آمارهاي بيانگر رضايت 34 درصدي مردم از عملکرد پليس راهنمايي و رانندگي است.
وي با بيان اينکه روزانه 700 تصادف خسارتي در تهران اتفاق ميافتد اظهار کرد: پليس راهنمايي و رانندگي در بحث حضور در صحنه تصادفهاي خسارتي با ميانگين 12 دقيقه بيشترين تاخير را داشته است.
معاون عمليات ناجا با اشاره به اينکه در تصادفهاي خسارتي تعيين هزينه خسارت به عهده راهنمايي و رانندگي نيست و نيازمند نظر کارشناسان بيمه است افزود: راهنمايي و رانندگي در تلاش است تا سازمان بيمه را براي حضور کارشناسان بيمه در صحنه تصادف مجاب کند.
وي از حضور هميشگي 100 دستگاه ماشين گشت پليس در سطح کشور خبر داد و گفت: اين کار براي نظارت بر عملکرد پليس 110 در طول شبانهروز صورت ميگيرد و در روز به 600 مورد از فعاليتهاي ماموران 110 رسيدگي ميشود.
ساجدينيا همچنين با اشاره به اينکه نواقص جزيي طرح جي آي اس در تهران در حال رفع شدن است تصريح کرد: از اين سيستم در مرحله دوم در سطح کلان شهرها و سپس شهرستانها استفاده خواهد شد./115
انتهای پیام/