وي در ادامه گفت: در حال حاضر دو هزار و 343 تاکسي فرسوده به مراکز اسقاط و 5 هزار و 706 راننده جهت دريافت وام به بانکها معرفي شده اند .همچنين 3 هزار و 567 نفر نيز در انتظار پذيرش بانکهاي عامل هستند اما به دليل عدم همکاري خودروسازان و بانکها روند نوسازي ناوگان با مشکل مواجه شده است.
مدير عامل سازمان تاکسيراني شهر تهران خاطر نشان کرد: بانکها براي دادن وام تقاضاي بودجه مستقلي را دارند و دولت ميگويد بايد بانکها از محل بودجههاي فعلي خود به متقاضيان وام دهند، در اين ميان رانندگان سرگردان هستند و نميتوانند براي نوسازي ناوگان خود وام بگيرند.
وي ادامه داد: همچنين براساس تفاهمنامهاي که بين ستاد مديريت سوخت و خودروسازان منعقد شده خودروسازان بايد حداقل ماهانه يکهزار و 200 خودرو براي نوسازي ناوگان تاکسيراني تحويل دهند تا در پايان سال 11 هزار و 616 خودرو فرسوده که بيش از 15 سال عمر دارند مورد نوسازي قرار گيرند اما متاسفانه خودروسازان نيز به تعهدات خود عمل نميکنند.
تيموري کرماني گفت: از ابتداي سال 243 خودروي سمند ، 83 دستگاه پرايد ، 136 دستگاه روآ و 142 دستگاه پژو 405 براي نوسازي ناوگان تاکسيراني تحويل داده شده است که در مقابل خودروهايي که در انتظار نوسازي هستند بسيار کم و ناچيز است.
وي در پايان با بيان اينکه به زودي با خودروسازان جلسهاي خواهند داشت اظهار کرد: اميدواريم مسئولان اقدامي جدي در راستاي حل اين معضل بکنند و هرچه سريعتر خودروهاي فرسوده شهر که بيش از 15 سال عمر دارند مورد نوسازي قرار گيرد./115
انتهای پیام/