وي با تاکيد برضرورت آموزش از سوي خانوادهها و مربيان گفت : چگونگي تشکيل يک خانواده مستقل و پايدار ، مهارت تصميمگيري و انتخاب و حل منطقي مشکلات و مسائل را والدين بايد به جوانان بياموزند.
بهادرخان با بيان اينکه وظيفه مربان و معلمان در مدارس تنها آموزش نيست خاطرنشان کرد: لازم است در مدارس پرورش جوانان در کلاسهاي مرتبط با مهارتهاي زندگي مورد توجه قرار گيرد.
اين مربي کشوري مهارتهاي زندگي و آموزش را امري بديهي و از ضروريات ازدواج جوانان برشمرد وگفت اين اقدام بايد از کودکي فرزندان آغاز شود و مهارتهايي از قبيل همسرگزيني و مديريت احساس را شامل ميشود.
وي هدف از خلقت انسان را تربيت در همه ابعاد اعلام کرد و افزود: براي آغاز زندگي مستقل تنها لازم است که امکانات حداقلي براي رفع نيازهاي اوليه فراهم باشد و عدم وجود برخي از امکانات غير ضروري نبايد زندگي را مختل کند يا سن ازدواج را به تاخير اندازد.
بهادرخان با بيان اينکه در حال حاضر حس تماميتخواهي در ميان افراد ايجاد شده و آنان را نسبت به داشتن همه امکانات در آغاز زندگي متوقع ميسازد افزود : اين در حالي است که بسياري از اين امکانات نظير شغل و درآمدهاي کلان، نيازهاي کاذب را نيز در پي خواهد داشت.
وي در ارتباط با تشکيل خانوادههاي نيمه مستقل اظهار کرد : بايد بررسي شود که آيا آسيبهاي مجرد بودن و فشارهاي جنسي بيش از آن است که جوانان ازدواج کنند و تا زمان فراهم شدن حداقل امکانات در کنار خانوادهها و با حمايت آنها زندگي کنند؟ /115
انتهای پیام/