جليل گلشن با اشاره به مصوبه هيئت وزيران در اين زمينه گفت: طبق مصوبه موجود، همه اتومبيلهايي که جنبه موزهاي دارند و در اختيار سازمانهاي دولتي و نهادهاي انقلابي است، ميبايست با رعايت تشريفات قانوني و با توجه به اصل هشتاد و سوم قانون اساسي براي نگهداري در موزهها در اختيار سازمان ميراث فرهنگي قرار گيرد.
مدير دفتر اموال منقول در ادامه گفت: ما ليستي را به همراه مکاتبات خود به اين نهادها ارسال کردهايم که در آن مشخصات و مدلهاي ارزشمند اتومبيلهايي که قابليت موزه اي شدن را دارند، در آن ذکر کردهايم و اين نهادها ميبايست در صورت وجود هر يک از اين اتومبيلها موارد را به معاونت ميراث فرهنگي اعلام کنند تا مورد بازديد کارشناسان اين معاونت قرار گيرد.
لازم به ذکر است که نامهاي آشنايي از خودروهايي که سالها قبل در ايران وجود داشت در ميان اين ليست به چشم ميخورد. برخي از مدلهاي خودروهايي نظير الدزموبيل، مرکوري، لينکلن، جنسن، داتسون، آستين، آبارت، ديملر و تعدادي از توليدات کارخانههاي خودروسازي مشهور نظير بنز، پژو، نيسان، شورولت، پورشه، جگوار، کاديلاک، سيتروئن، آئودي، ب¬ام¬و، فيات، هوندا، لامبورگيني، اپل، تويوتا، رنو، فولکس، فراري و همچنين اتومبيلهاي با عمر بيش از 50 سال، اتومبيلهاي کروکي و اتومبيلهاي با طراحي منحصر بفرد و سفارشي مواردي از اين ليست ارسال شده است./120
انتهای پیام/