سلمان يارمحمدي در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اين که بسياري از اتومبيلهاي تاريخي توسط صاحبان آنها در آستانه فروش و خروج از کشور قرار دارند با تصويب آييننامه ياد شده از خروج اتومبيلهاي تاريخي که در حقيقت جزو اموال تاريخي منقول کشور به شمار ميآيند جلوگيري خواهد شد.
به گفته اين مقام مسئول در کانون جهانگردي و اتومبيلراني: از بين انواع اتومبيلهاي تاريخي در کشور، اتومبيل بنز ورود حضرت امام به کشور در روز 12 بهمن 57، شاخصترين اتومبيل از نظر فرهنگي به شمار ميآيد.
وي با اشاره به اين که البته برخي اتومبيلهاي قديمي مانند نخستين خودروي توليدي در ايران، فيات 1100 و نسلهاي اوليه پيکان که ارزش تاريخي و کلکسيوني دارند حفظ خواهند شد اظهار داشت: از ديگر اتومبيلهاي تاريخي ميتوان به اتومبيلهاي شهيد چمران، سهراب سپهري و اتومبيل مربوط به ترور حسن علي منصور اشاره کرد.
يارمحمدي به تعداي از بنزهاي منحصر به فرد مربوط به زمان جنگ جهاني دوم اشاره و تأکيد کرد: تمامي مدلهاي آبارت، آي سي، آلپاين، آستون مارتين، آئودي، فراري، تاترا، پورشه، سان بيم، ريلي، مورگان و برخي مدلهاي ديگر در فهرست 85 نوع اتومبيل يادشده قرار گرفتهاند./118
انتهای پیام/