عشرت شايق افزود: چشمها مرکز دنياي دروني و حسي انسانهاست و عجب است که در اين تابلو عليرغم پوشيده بودن همه چشمها در پشت پوشش دست يا چادر، غبار محنت و اندوه موجود در صورت دختران و بانوان بنيهاشم به مخاطب منتقل ميشود و شايد اگر چنين حقيقتي در تابلو وجود نداشت اينچنين جاودانه و ماندگار نميماند.
وي گفت: در اين اثر رموز ديگري مانند نحوه پيام رساني معنوي ذوالجناح، گرفتگي آفتاب، گردو غبار بعد از شهادت حضرت اباعبدالله (ع)، آغاز رسالت بازماندگان در ادامه دادن به راه شهدا و نقش سفارت کبراي حضرت زينب (س) در نهضت عاشورا نهفته است.
شايق با اشاره به قدرت پيام رساني تابلو عصر عاشورا گفت: اين تابلو چه بسا سالها و سالها بر ديوار تکايا و هيئتهاي عزاداري تکيه داده و باسربلندي گوشهاي از عظمت و بزرگي واقعه کربلا را براي عاشقان اهل بيت (ع) نقل ميکند.
وي گفت: اکثر دوستداران امام حسين (ع) با اين تابلو انيس و مونسند حتي اگر نام خالق اين اثر را ندانند و به جرأت ميتوان گفت اين تابلو با شکوهترين و تأثيرگذارترين اثر تصويري از واقعه جاودانه کربلا و عاشوراست که بيشتر از آنچه که مينماياند حرف براي گفتن دارد.
علاقهمندان به ديدن آثار استاد فرشچيان ميتوانند همه روزه به موزه فرشچيان واقع در مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد مراجعه کنند. /120
انتهای پیام/