اسفنديار رحيم مشايي در ادامه خاطرنشان کرد: نبردها ميتوانند نشانگر بخشي از حقانيت يک جبهه باشند اما اين که همه شاخصهاي حقيقت در برابر همه شاخصهاي باطل ايستاده باشد جز در مورد عاشورا در هيچ برههاي از زمان تحقق نيافته است.
مشايي با بيان اين که تفاوت حق در مصافي است که به دنبال کور کردن نطفه حق است تصريح کرد: اگر دامنه تبيين و انتخاب باز شود همين وضع همه جهان را دربرميگيرد.
معاون رئيس جمهور گفت: عاشورا از مصاديق بارز و برجسته يک مصاف کامل و تمام حق و باطل است از سوي ديگر از مصداق و ويژگيهاي اين مصاف بايد به تماميت باطل در برابر تماميت حق و عدم امکان مصالحه در آن اشاره کرد.
مشايي ادامه داد: همه حق در برابر همه باطل ايستاده و باطل برتري، سلطه نظامي و سياسي را نشانه کرده است.
وي باطل را به معناي فقر و نداري و حق را عين دارايي تفسير کرد و افزود: در نتيجه باطل خود را آماده يک رزم تمام عيار نظامي براي تسليم کردن طرف مقابل ميکند چرا که روحيه او روحيه هجوم، يورش و جنگ طلبي است اما روحيه حق در اوج است .
مشايي با طرح اين پرسش که آيا باطل با کشتن طرف مقابل کار خود را تمام شده ميداند تاکيد کرد: اين بدترين نوع جنايت است زيرا باطل در جريان عاشورا کار خود را با کشتن تمام شده نميداند. /118
انتهای پیام/