به اعتقاد کارشناسان حمل و نقل و ترافيک همان طور که ساخت پارکينگ عمومي در حاشيه شهر پايانهها و ايستگاه ها مترو در روانسازي ترافيک نقش مثبت دارد، احداث پارکينگ در نقاط مرکزي شهر و محدوده طرح ترافيک دردسرهاي ترافيکي را بيشتر ميکند.
با وجود آن که محمدباقر قاليباف پس از راه يافتن به خيابان بهشت همواره اعلام کرده تلاشهاي ترافيکي با محوريت حمل و نقل عمومي دنبال مي شود و نبايد امکانات شهر در اختيار آنهايي که از اتومبيل شخصي استفاده ميکند قرار گيرد، اقدامات شهرداري با شعارهاي شهردار همسو نيست.
اسد فاضل، شهردار منطقه 11 روز گذشته موضوعي را اعلام کرد که بيانگر اين موضوع است. وي گفت: شش پارکينگ جديد با ظرفيت چهار هزار خودرو در منطقه 11 به زودي ساخته ميوشد که سه پارکينگ با ظرفيت دو هزار و 400 خودرو در سه ماهه اول سال 88 به بهرهبرداري ميرسد.
به گفته فاضل هزينه ساخت اين پارکينگ ها 53 ميليارد تومان است. اين خبر در حالي اعلام شد که منطقه 11 با وجود اينکه کوچکترين منطقه تهران است، بيشترين پارکينگهاي عمومي را در خود جاي داده است. فاضل هم در حرفهايش به اين موضوع اشاره مي کند اما دليلي را براي اين اقدام 53 ميليارد توماني بر زبان نميآورد.
مشاهدات حاکي است دست کم نيمي از فضاي پارکينگهاي عمومي منطقه 11 در پرترافيکترين ساعتها، خالي است.
انتهای پیام/