ملک زاده تصريح کرد: مردم به عنوان ناظران و بازرسان اصلي بايد در صورت مشاهده تخلف با استفاده از تلفن هاي رسيدگي به شکايات مردمي ستاد تسهيلات و يا به صورت حضوري به معاونت هاي گردشگري فعال در 30 استان مراجعه کرده و تخلف مورد نظر را اعلام کرده تا اين ستاد نيز ظرف مدت يک هفته به شکايات آنان رسيدگي کند.
وي با اشاره به برگزاري نمايشگاه تخلفات و تشويقات ستاد تسهيلات سفرهاي کشور در 22 فروردين 88 تاکيد کرد: دراين تاريخ در مرکز همايش هاي صدا و سيما نمايشگاهي با عنوان تخلفات و تشويقات ستاد تسهيلات سفرهاي کشور برگزار خواهد شد که در آن تمامي آژانسهاي متخلف و آژانس هايي که مورد تشويق قرار گرفته اند به مردم معرفي خواهند شد.
ملک زاده با اشاره به فعاليت کميته نظارتي ستاد تسهيلات سفرهاي کشور گفت: با هدف نظارت عاليه بر دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي در سطح کشور کميته نظارتي ستاد تسهيلات سفرهاي کشور به مسئوليت اداره استاندارد معاونت گردشگري تشکيل شده است که در نخستين جلسه آن همراه مديران حوزه معاونت و قائم مقام ستاد تسهيلات سرزده از تعدادي از آژانس هاي کشور بازديد شد.
وي تاکيد کرد: در اين بازديد يکي از آژانس هاي مسافرتي در شهرک غرب به دليل عدم رعايت نرخ هاي مصوب در تور هاي داخلي و همچنين نرخ هاي هتل ها و مراکز اقامتي کيش از تاريخ 18/12/87 به مدت يک ماه فعاليتش به تعليق درآمد.
وي افزود اين آژانس قرار است تمامي پول هايي را که از مردم گرفته است به مردم بازپرداخت کند.
وي گفت: پس از آن هم در بازديدي که از آژانس هستي گشت انجام داديم به دليل رعايت نرخ هاي داخلي و ... اين دفتر مورد تشويق قرار گرفت. همزمان نيز از هتل استقلال سرزده بازديد شد که خوشبختانه اين هتل نيز به لحاظ ارائه خدمات و کيفيت خدمات برخورد نيروهاي نظارتي مشکلي نداشته و در صورت جلسه اي نيز از مديريت اين هتل قدرداني شد.
وي با تاکيد بر نظارت همه جانبه سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري بر فعاليت دفاتر خدمات مسافرتي و مراکز اقامتي تاکيد کرد: اين جريان به صورت ويژه براي ايام نوروز از تاريخ 17/12/87 به صورت شبانه روزي از سوي بازرسان محسوس و غير محسوس به صورت جدي پيگيري خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف بدون ارسال تذکري سريعا فعاليت آژانس يا مراکز اقامتي متخلف به حالت تعليق درخواهد آمد که در صورت وجود شکايات مردمي از آژانس مختلف آژانس تعطيل يا لغو پروانه خواهدشد.
ملک زاده با تاکيد بر ارائه شکايات از سوي مردم خاطر نشان کرد: در 30 استان کشور معاونت هاي گردشگري فعال هستند و هموطنان عزيز مي توانند در صورت مشاهده تخلف از مراکز اقامتي يا آژانس ها به اين معاونت ها در استان ها مراجعه کنند.
وي افزود در سازمان مرکزي نيز اداره کل نظارت بر استاندارد مراکز خدمات گردشگري سازمان آماده پاسخگويي به شکايات مردمي است. در اين مرکز بخش رسيدگي به شکايات مردم در حوزه تاسيسات و موسسات گردشگري، ظرف يک هفته به شکايات مردمي رسيدگي خواهد کرد./106
انتهای پیام/