وي ضمن اعلام تصويب اين طرح از تحقق تعهدات دولت در قبال مترو و اتوبوس خبر داد .
معاون امورعمراني وزارت کشور شب گذشته تاکيد کرد: طرح جامع ترافيک تهران طي هفت جلسه با شوراي عالي هماهنگي ترافيک کشور و 27 جلسه فشرده با نمايندگان اعضاي اين شورا و مهندسان مشاور تصويب شد که بر اساس آن شهرداري تهران بايد تا سال 1404 طرح فوق را عملياتي کند.
نيکزاد همچنين گفت: براساس افق 18 ساله طرح جامع, 30 درصد سفرهاي شهر تهران با خطوط ريلي و قطار شهري روي زمين, زير زمين و خطوط هوايي انجام خواهد شد و 25 درصد سفرها با مينيبوس و اتوبوس و 20 درصد ديگر نيز با تاکسي صورت خواهد گرفت.
معاون امور عمراني وزارت کشور با اشاره به افق طرح جامع تاکيد کرد: چشماندازشهرداري 1404 و چشماندازمدنظر دولت در سال 1390 بوده که طرح جامع با اين قيد که شهرداري در پايان سال 1390 گزارش عملکردي از اقدامات خود را به شوراي عالي ترافيک ارائه کند به تصويب رسيد.
او ادامه داد: قيد ديگر تصويب طرح جامع ترافيک در نظر گرفتن اسناد و طرحهاي مصوب بالادستي, طرح جامع شهرسازي تهران است و در طرح جامع ترافيک قيد شده که موارد مصوب شوراي عالي ترافيک رعايت شود.
او با بيان اينکه چهار خط هوايي در قالب دو کريدور که توسط مسوولان مترو به امضا رسيده بود در طرح جامع ترافيک تهران به تصويب رسيد, ادامه داد: همچنين اکسپرسي که موردنظر شهرداري بود به لحاظ مشکلات و بار اقتصادي به صلاح شهر تشخيص داده نشد.
نيکزاد در مورد گزارش زيستمحيطي اين طرح گفت: شهرداري تهران اعلام کرد که به اهداف سازمان محيطزيست تا 1404خواهيم رسيد و شوراي عالي ترافيک پذيرفت که هر سال شرکت کنترل کيفيت هواي تهران, اهداف تحقق 18 ساله را کنترل و آن را به شوراي عالي ترافيک کشور گزارش دهد.
او افزود: آنچه که در مورد اتوبوس, تاکسي, مينيبوس, بزرگراههاي شرياني وغيره مدنظر شهرداري بود در طرح جامع ترافيک تهران پذيرفته شده واميدواريم که شهرداري اين مصوبه را که به امضاي شوراي شهر تهران هم رسيده انجام دهد و شاهد کاهش بار ترافيکي شهر تهران و حل کامل معضل ترافيک تهران باشيم؛ دولت نيز براي رساندن سهم سفرهاي تهران در مترو به سقف سي درصد, کمک خواهد کرد.
معاون امور عمراني وزارت کشورادامه داد: مطابق با اين طرح تهران سالانه به هزار دستگاه اتوبوس نياز دارد که دولت مانند سال 87 به اين تعهد خود عمل ميکند.
وي با بيان اينکه ناوگان تاکسيراني شهر تهران نياز به توسعه ندارد, تاکيد کرد: براي توسعه ناوگان تاکسيراني تاکسي جديدي تحويل نميدهيم بلکه تاکسي با اولويت نوسازي ناوگان ارائه خواهد شد.
نيکزاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل ما در سيستم ريلي تهران است که اميدواريم با ورود واگنهاي دوطبقه تهران – کرج سهم 30درصدي به ده درصد برسد.
او در پاسخ به اين سوال که آيا تحويل سالانه هزار دستگاه اتوبوس به تهران کم نيست گفت: اين تعداد اتوبوس پيشنهاد شهرداري در طرح جامع ترافيک بوده که با همين رقم موافقت شد.
نيکزاد تاکيد کرد: اگر دستورات فني و کارشناسي رييسجمهور نبود اين طرح نبايد به تصويب ميرسيد چرا که ديدگاه ما در مورد افق طرح بسيار با شهرداري متفاوت بود اما ديدگاه بزرگان اين بود که حداقل به 9 ميليون نفر و 18 ميليون سفر تا سال 1390 خواهيم رسيد در حاليکه در طرح جامع براساس افق 18 ساله طرح, تا سال 1404 با دهمين ميليون نفر 21 ميليون سفر را انجام ميدهيم.
او افزود: تمام طرح جامع حملونقل ترافيک تهران طي سه سال کار سنگين کارشناسي و شش سال مطالعات اوليه به تصويب شوراي شهر رسيد در حاليکه اين طرح طي بيست و هفت جلسه بررسي و مصوب شد. 100/
انتهای پیام/