طبق آمارهاي ارائه شده از سوي سازمان گردشگري چين، نزديک به 16 درصد از گردشگران ژاپني و کرهاي که در حدود 40 درصد از مجموع کل گردشگران چين را تشکيل ميدهند، در سال جديد ميلادي به اين کشور مسافرت نکردهاند.
به گفته رئيس سازمان گردشگري چين: ترس گردشگران ژاپني از کيفيت پايين غذاهاي چيني، کاهش ارزش پول کره جنوبي در مقايسه با ارزش پول چين دو دليل عمده عدم تمايل گردشگران به حضور در اين کشور بوده است.
گو ژيائويان، رئيس سازمان گردشگري پکن گفت: به منظور عبور از اين بحران، طرحهاي جديدي را براي تبديل کردن اين شهر به يکي از مقصدهاي اصلي گردشگري تجاري مدنظر قرار دادهايم.
وي افزود: حمايت از رويدادهاي ورزشي همچون بازيهاي بسکتبال انبي اي آمريکا و مسابقات اتومبيلراني جايزه بزرگ فرمول يک در شانگهاي از جمله برنامههاي ما جهت ارتقا گردشگري اين کشور محسوب ميشود./109
انتهای پیام/