وي با تأکيد بر اين که تهيه و تصويب طرح جامع حمل و نقل و ترافيک شهر تهران حرکت بسيار ارزنده و گام بسيار مهمي در راستاي حل معضل ترافيک بود، گفت: متأسفانه تغييراتي در طرح جامع بدون نظر خواهي از شهرداري و شوراي شهر صورت گرفته است، حال آن که مسئولان شوراي عالي ترافيک ابتدا بايد اين نظرات را به صورت مکتوب به شوراي شهر ارايه ميکردند تا با بررسي مجدد توسط کارشناسان، در صورت صلاح ديد نسبت به تغيير و اصلاح آن اقدام ميشد.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران درباره مونوريل صادقيه گفت: در دوره مديريت پيشين شهرداري تهران طرح مونوريل صادقيه ارايه شد که در آن زمان ابتدا ميگفتند هر کيلومتر مونوريل 2 ميليارد تومان هزينه ساخت دارد حال آن که در همان مقطع هزينه ساخت هر کيلومتر مونوريل در دنيا حدود 35 ميليارد تومان بود.
وي با بيان اينکه پس از بحث و بررسيهاي صورت گرفته متوجه شديم بسياري از هزينهها اصلاً در برآوردهاي اوليه ديده نشده، افزود: ما در آن زمان تأکيد کرديم مهمترين مسئله کارشناسي بودن طرح است و حتي گفته شد لايحه 19 ميليارد تومان براي ساخت هر کيلومتر مونوريل به تصويب خواهد رسيد مشروط بر اين که بخشهايي از سيستم از خارج کشور تهيه شود تا از کيفيت و زيبايي مطلوب برخوردار باشد، با اين وجود عمليات احداث مونوريل صادقيه بدون داشتن پيوست کارشناسي دقيق آغاز شد و بعد از مدتي نيز به دليل نداشتن پشتوانه کارشناسي شکست خورد.
نايب رئيس شوراي شهر تهران در ادامه گفت: پروژه مونوريل صادقيه به دليل عدم همخواني مختصات فني و عمليات عمراني در زمان شهردار سابق متوقف شد و در واقع اين پروژه قابليت اجرا نداشت و نميتوانستند آن را ادامه دهند.
بيادي خاطرنشان کرد: افرادي که مدعي و مدافع مونوريل هستند بهتر است اول اين پروژه نيمه کاره را به اتمام برسانند و اگر هم ميدانند که تکميل مونوريل صادقيه امکانپذير نيست و اين طرح شکست خورده است، اجازه دهند تا پايههاي مونوريل جمعآوري شود زيرا شهروندان بسيار از وضعيت موجود گلهمند هستند و پايههاي مونوريل صادقيه چيزي جز دردسر و اختلال در تردد شهروندان به دنبال ندارد.
وي در پايان به سما گفت: شوراي شهر به هيچ وجه از کارکارشناسي جدا نخواهد شد و هر طرح و پروژهاي را که از نظر کارشناسان رد شده باشد و يا از نظر اقتصادي، زيست محيطي و ... مورد تأييد قرار نگيرد، در تهران اجرا نخواهد شد.
انتهای پیام/