نعمت صليحي در ادامه خاطرنشان کرد: هزينههايي مانند اقامت در هتل بنزين تهيه بليط و ساير هزينههاي مسافرت براي بازديداز يک مکان تاريخي به عنوان ارزش اقتصادي آن مکان تلقي ميشود.
وي با اشاره به اينکه در اين حالت دليل بازديد از چنين مکاني حداکثر کردن مطلوبيت توسط خانوارهاست اظهار داشت: هزينههاي مسافرت به دو بخش مستقيم مانند هزينه بنزين هتل و رستوران و غير مستقيم مانند هزينه فرصت تشکيل ميشود.
صليحي با بيان اينک سن افراد در بازديدهاي گردشگري از قلعه الموت تاثير منفي بر تمايل به پرداخت دارد، تصريح کرد: براساس بررسيهاي صورت گرفته مشخص شده که در بازديد گردشگران داخلي و خارجي تسهيلات تأثير معني داري بر تمايل به پرداخت نداشته است.
به گفته اين پژوهشگر آزاد در حدود 20 درصد از بازديد کنندگان قلعه الموت را ساکنان استان قزوين تشکيل ميدهد که البته مشخص شده است که با افزايش هزينه مسافرت تقاضا براي بازديد از قلعه الموت کاهش پيدا ميکند.
وي در پايان تأکيد کرد: بر اساس نتايج جمعآوري شده در حدود 74 درصد از بازديدکننندگان اين مکان تاريخي فرهنگي در صورت وجود هتل مناسب تمايل خود را براي اقامت ابراز داشته و حدود 58 درصد از بازديدکنندگان نيز از طريق دوستان و آشنايان با اين مجموعه آشنا شدهاند./118
انتهای پیام/