فخريان در ادامه افزود: توليد نشريه به عنوان يک فعاليت جمعي و گروهي فرصتي را به وجود مي آورد تا طيف وسيعي از استعدادهاي دانش آموزي اعم از اجتماعي، فرهنگي و هنري، سياسي و ورزشي گرد هم آيند و فرصتي را براي تمرين و ممارست مهارت خاص تشکيلاتي فراهم سازند.
وي به برنامههاي آموزشي اين طرح اشاره کرد و گفت: برنامه هاي آموزشي اين طرح شامل توليد و ارائه مجموعههاي آموزشي مکتوب و نرمافزاري و همچنين برپايي کارگاههاي آموزشي در اتحاديه استان ها ويژه دانش آموزان فعال در نشريات اتحاديه ميباشد.
دبيرکل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان با بيان اينکه توليد و توزيع نشريه توسط خود دانش آموزان باعث شخصيت و هويت مي شود، اظهار داشت: نشريه در هويت جمعي يک تشکيلات خيلي اثر دارد، و اگر جذاب باشد و بتواند دانش آموزان را دور يکديگر جمع کند مدالي مي شود که اعضاي انجمن اسلامي در مدارس به آن افتخار مي کنند.
فخريان به برگزاري جشنواره نشريات دانش آموزي مداد کم رنگ و ايجاد خانهي نشر توسط مرکز آفرينش هاي ادبي هنري آينده سازان اشاره کرد و اذعان کرد: بي شک ايجاد چنين بسترهاي آموزشي و انگيزشي مي تواند موجبات تحقق اين طرح حمايتي را فراهم سازد.
وي خاطر نشان کرد: مرکز آفرينش هاي ادبي هنري آينده سازان پس از بررسي و داوري نشريات دانش آموزي ارسال شده به دومين جشنواره نشريات مداد کم رنگ، فهرستي از نشريات فعال دانش آموزي تهيه و براين اساس طرح حمايتي خود را اجرا مينمايد./100
انتهای پیام/