وي افزود: يکي از مهمترين مسائل بازاريابي، کانال هاي توزيع گردشگري و تطبيق گردشگري مطابق با نياز مشتري به صورت متمرکز، نيمه متمرکز و غير متمرکز است.
ايرانپور اضافه کرد: از ديگر موضوعات مهم در صنعت گردشگري يکپارچگي سرويس هاي گردشگري از مبدا تا مقصد است که اين نيز با تعامل بخش خصوصي و سياست هاي عاليه دولت ايجاد مي شود.
وي با بيان اينکه بازاريابي و تبليغات از ديگر موضوعات مهم صنعت گردشگري است که در توسعه اين صنعت نقش قابل توجهي دارد، اظهار داشت: در تبليغات و فروش دو رويکرد عرضه محصولات و تقاضا مطرح است اما در اين ميان تاثيرپذيري تقاضا به دليل رقابت موجود کار پيچيدهاي است.
ايرانپور به بحث سرمايهگذاري در حوزه گردشگري اضافه کرد و گفت: دولت بايد بسترهاي مناسب را براي سرمايهگذاري و حمايت از سرمايهگذار فراهم کند تا با همکاري بخش خصوصي بتوانيم به اين مهم نائل شويم.
وي با بيان اينکه جدا از بحث سرمايهگذاري، مديريت سرمايه بايد مورد توجه قرار گيرد گفت: تمايل سرمايه گذار به پروژه سرمايهگذاري ميتواند نتايج مثبتي را در زمينه سرمايهگذاري به دست آورد و لازم است از قابليتهاي گردشگري و بخش خصوصي نيز براي استفاده بهينه در اين امر استفاده شود.
وي با بيان اينکه در سال گذشته 904 ميليون نفر در دنيا سفر کردند، افزود: براي سال 2010 انجام بيش از يک ميليارد سفر در دنيا پيشبيني شده است و بر اين اساس در سال 2020 اين آمار به يک ميليارد و 760 ميليون سفر ميرسد
وي به رقم 20 ميليون گردشگر ورودي در سال 1404 بر اساس سند 20ساله اشاره کرد و گفت: رسيدن به اين ميزان گردشگر بدون تعامل دولت سرمايهگذاران و بخش خصوصي فراهم نميشود.
ايرانپور خاطرنشان کرد: با توجه به بحران اقتصادي موجود، مردم به انجام سفرها با بهره وري بيشتر روي آوردند که لازم است در اين سفرها ايمني، راهنمايي و ارائه خدمات رعايت شود./115
انتهای پیام/