وي با اشاره به اينکه به هر ميزان از نگارگري به عنوان يک هنر اصيل ايراني صحبت شود کم است، اظهار داشت: البته بايد پذيرفت که ما ايرانيان تا به امروز در آن حد که شايسته اين هنر اصيل است از آن نگفتهايم و محققان بيگانه ميراث داران بهتري بودهاند.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: آنچه امروز هنرمندان نگارگر معاصر انجام ميدهند جستجوي روح فرهنگ و مردم ايران زمين در آثاري جديد است، آثاري که به نوعي برگرفته از باورهاي گذشته با تلفيق هنر جديد باشد.
آغداشلو با بيان اينکه هنرمندان نگارگري امروز به دنبال هنري فاخر هستند، گفت: از قرن هشتم به بعد هنر نگارگري مورد توجه بوده به طوري که از قرن 8 تا 11 اوج هنر نگارگري را شاهد بودهايم.
وي تصريح کرد: هنرمندان معاصر اين رشته و کساني که با گذشت زمان موفق به ادامه راه اين هنر شدهاند خاطرهها و آنچه به عنوان سبک هنرمندان گذشته ياد ميشود را در پس هنر تازه خود به اذهان مردم هديه کردهاند.
اين گرافيست با تأکيد بر اينکه رمز موفقيت هنرمندان امروز ما شناخت و بازشناسي همين واقعيت است، افزود: استاد علي مطيع هنرمند برجسته نگارگري نيز اعتبار هنر معاصر و يکي از کساني بود که در همين زمينه گام برداشت.
آيدين آغداشلو در ادامه اظهار داشت: مهارت اين هنرمند در تلفيق سبکهاي مختلف هنري و بهره مندي از دو هنر نگارگري و تذهيب همگان را شگفت زده کرده است.
اين مدرس دانشگاه از استاد علي مطيع به عنوان يکي از شارحان هنر نگارگري ياد کرد و افزود: اين هنرمند با تربيت و آموزش 80 شاگرد در اين رشته دين خود را به عرصه هنر نقاشي ايراني به خوبي ادا کرده است./111
انتهای پیام/