وي ادامه داد: همچنين در مقابل بانک کشاورزي در جنوب شرقي ميدان توحيد نيز يک حفره ايجاد شده بود که آن هم در حاشيه مسير پروژه بوده است.
مدير عامل سازمان فني مهندسي شهر تهران اضافه کرد: متأسفانه به دليل اينکه بافت زيرسطحي شهر تهران فرسوده است و بعضاً طرح و نقشه مشخصي ندارند، خيلي از قناتها وجود دارند که قدمت 100 ساله يا بيشتر دارند.
نصرآزاداني ادامه داد: اينها به مرور زمان به دليل آبي که از آنجا رد ميشود و لايروبيهايي که صورت نميگيرد، باعث شسته شدن حاشيه مسير ميشوند.
وي به فرونشست چهارراه سيروس در 3 سال پيش اشاره کرد و گفت: چنين نشستي هم در اين محدوده رخ داد که يک تاکسي به داخل حفره سقوط کرد.
مدير عامل سازمان فني مهندسي شهر تهران گفت: وقتي مردم مسير را مشاهده ميکنند که زير آن تونل در حال ساخت است و چنين نشستي رخ داده در اظهارات اوليه ميگويند تونل ريزش کرده است و گر نه آسفالت و خاک در آنجا متراکم نميشود، ولي وقتي وارد بحث کارشناسي ميشويم قضاوتها متفاوت است. وي افزود: در حال حاضر تونل در عمق 20 متري است.
نصرآزاداني گفت: در بازديدي که از تونل داشتم مشي (مش توري فلزي است که به عنوان سازه موقت وقتي خاک را حفاري ميکنند براي تثبيت موقت از آن استفاده ميشود. يک سازه موقت است، بعد لاينيگ ميشود و سازه دائمي نصب ميشود) که به صورت سازه موقت اجرا ميکنيم فرو نشسته به همين خاطر بيل مکانيکي زير آن مش گير کرده است.
مدير عامل سازمان فني مهندسي شهر تهران خاطرنشان کرد: هنگامي که اين حفره ايجاد شده، قطعات آسفالت شکسته و هر قطعه حدود 500 تا يک تن وزن داشته و سقوط کرده و همين امر باعث ضربه زدن به سازه موقت شده است.
وي يادآور شد: در حال حاضر مسير بسته است و در حال عمليات اجرايي براي باز کردن مجدد مسير هستيم. نصرآزاداني گفت: اين حفره ظرف مدت 3 روز پر ميشود.
نصرآزاداني همچنين در مورد ادعاي برخي رسانه ها در خصوص تناقض گويي مديران شهري درباره اين نشست خيابان تصريح کرد : برخي رسانه ها با منابع متفاوتي تماس مي گيرند و آنها نيز ديدگاه خود را بيان مي کنند که البته اظهارات مسئولاني که ارتباط تخصصي با اين مسئله ندارند ، نمي تواند به طور کامل صحت داشته باشد./100
انتهای پیام/