رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با اشاره به نقش گردشگران و مسافران در ارتقاي خدمات ارائه شده، افزود: گردشگران به عنوان ناظران اصلي همواره در همراهي سازمان پيشقدم بوده و هرجا مشکل و کمبودي ديده اند، با احساس مسئوليتي مثال زدني به ياري ما شتافته اند.
محمدي، افزود:در 45 روز سپري شده از فعاليت ستاد تابستاني، ناظران و بازرسان سازمان با انجام 169بازديد از دفاتر خدمات مسافرتي و 248 بازديد از واحدهاي پذيرايي بين راهي، گام مهمي در نظارت بر ارتقاي کيفي خدمات آنها برداشته اند.
به گفته وي،بازديد از مراکز اقامتي موقتي در سطح استان منجر به صدور تشويق نامه يا تذکر و اخطار به صاحبان اين مراکز شده است و خوشبختانه با توجه به رعايت مسائل فني و بهداشتي و در نظر گرفتن حقوق مسافران، هيچ واحدي در استان پلمپ نشده است.
محمدي در مورد تذکرها و اخطار هاي صادر شده در اين مدت گفت: واحدهاي مرتبط با امر گردشگري ملزم به رعايت مسائلي مانند بهداشت، کيفيت خدمات و برخورد مناسب با مسافران هستند و در صورت عدول از وظايف خود، ابتدا با تذکر مواجه شده و در صورت توجه نکردن، اخطار کتبي دريافت مي کند و در صورت استمرار روند عدم رعايت موارد تذکر داده شده، واحدها تعطيل و پلمپ مي شوند.
دبير کارگروه ميراث فرهنگي و گردشگري استان تعداد 70 مورد تذکر کتبي و 10 مورد اخطار کتبي به واحد هاي مورد بازديد را تلاشي براي رعايت حقوق گردشگران و مسافران دانست.
محمدي در پايان از عموم گردشگران و مسافران خواست هرگونه مسئله و مشکل در زمينه هاي مرتبط با سفر خود را با شماره تلفن 5546040 به اطلاع سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي برسانند تا نسبت به رفع مشکل اقدام شود./106
انتهای پیام/