ميراث آريا(chtn) - شهردار تهران در اين خصوص به طور تلويحي برخي از افراد را مورد خطاب قرار داد که آنها به اين گونه مسائل دامن مي زنند.
به گفته قاليباف، موضوعاتي در شهرداري تهران رخ مي‌دهد اما برخي افراد ضريب آن را بالاتر برده و آن را منعکس مي‌کنند به عنوان مثال در حادثه تونل توحيد اين امر رخ داد.
وي با اشاره به اينکه يک نفر در اين حادثه جان باخته است، گفت: براي اين پروژه حدود 400 ميليارد تومان هزينه صرف شده است. ريزش ربطي به تونل توحيد نداشته و مربوط به سطح خيابان و قنات موجود بوده است.
قاليباف ادامه داد: دوباره تأکيد مي‌کنم که اين حادثه ربطي به تونل توحيد نداشته است. باعث تأسف است که يک فرد کشته شده و حتماً قابل گذشت نيست. جان افراد اهميت بيشتري دارد.
اين سخنان در حالي مطرح مي شود که پيشتر معاون فني وعمراني شهرداري ريزش تونل توحيد را پذبرفته بود.
شهردار تهران که ديروز در مراسم افتتاح پروژه تقاطع غيرهمسطح بزرگراه شهيد باکري(آسيا) و شهيد آبشناسان صحبت مي کرد در ادامه با اشاره به طرح يکطرفه شدن خيابان وليعصر(عج) گفت: فکر نکنيد پريشب خواب ديده و امروز آمده و خطوط‌ بي. آر.تي را راه‌اندازي مي‌کنم، 3 هزار صفحه کار کارشناسي در اين زمينه انجام شده است که اسناد و مدارک آن موجود است.
قاليباف ، گفت: شمال تهران از جنوب و غرب تهران از شرق آن برخوردارتر است و ما مکلفيم به شرق و جنوب تهران توجه بيشتري کنيم تا عقب‌ماندگي‌هاي گذشته آنها جبران شود.
وي با اشاره به اينکه در منطقه 5 شهرداري تهران در چهار سال گذشته هيچ پروژه‌اي متوقف نشده است، گفت: تمام پروژه‌ها در حال احداث است.
به گفته قاليباف، در 5 سال گذشته از بزرگراه تهران- کرج به سمت تهران تنها راه خروجي انتهاي شيخ‌فضل‌الله بود که قفل ترافيکي شديدي در آن محدوده ايجاد شده بود ولي امروز 4 دسترسي از بزرگراه به سمت شمال و 2 دسترسي به سمت جنوب داريم.
شهردار تهران اضافه کرد: در ادامه بزرگراه شهيد باکري تقاطعي با بزرگراه تهران -کرج وجود دارد که يکي از زيباترين عناصر شهري تهران است.
قاليباف در بخش ديگر سخنانش افزود: توجه به محلات، خانه فرهنگ، امور مذهبي، بازديدهاي اجتماعي و رسيدگي به زنان سرپرست خانوار در دستور کار شهرداري تهران قرار دارد.
وي با اشاره به اينکه در 2 تا 3 سال قبل در کلانشهر تهران مشکل کارتن خواب‌ها را داشتيم، گفت: حدود 2 سال است که اين مشکل برطرف شده و در هيچ روزنامه‌اي نمي‌بينيم که به اين موضوع ديگر بپردازد.
به اعتقاد شهردار تهران برخي از حساسيت‌هايي که در مورد پروژه‌هاي شهرداري ايجاد مي‌شود جنبه سياسي پيدا کرده نه منطقي.
قاليباف گفت: شهرداري تهران با کمک شوراي اسلامي شهر تهران و همراهي مردم مي‌تواند شهر را اداره کند.
شهردار تهران اضافه کرد: بدون برنامه، فکر، خرد جمعي، کار کارشناسي و مديريت هيچ کاري را در شهر انجام نمي‌دهيم و براي تمام اقدامات برنامه‌ريزي و مطالعه صورت گرفته است. البته نمي‌گوييم اشکال وجود ندارد اما تلاش مي‌کنيم بدون سعي و خطا پروژه‌ها را انجام دهيم.
شهردار تهرانادامه داد: هر کاري را که در شهرداري تهران آغاز مي‌کنيم يک عده خاص به صورت هدفمند و مغرضانه بر اقدامات شهرداري تهران مي‌تازند و هرکاري که از دستشان برآيد براي اجرا نشدن آن کار مي‌کنند، اما مردم ما اهل فکر، عقلانيت و انصاف هستند و خودشان قضاوت مي‌کنند.
قاليباف اضافه کرد: روزي که خطوط بي ‌آر تي را در تهران راه‌اندازي کرديم برخي از دوستان در دانشگاه صنعتي شريف با من صحبت کردند و گفتند: اين طرح اشکال دارد براي آنها توضيح دادم که براي اجراي اين کار 5/1 سال مطالعه انجام شده است.
وي در ادامه باز به موضوع خيابان وليعصر(عج) اشاره کرد و افزود:دوستان در دانشگاه صنعتي شريف گفتند که ما بحثي در مطالعه نداريم نگرانيم که در اجرا اين پروژه دچار مشکل شود به آنها گفتم که کمک کنيد که اين پروژه را انجام دهيم تا در اجرا نيز دچار مشکل نشويم.
قاليباف يادآور شد: روزي که بي‌آرتي را راه‌اندازي کرديم عده‌اي پشت تريبون رفته و به مردم گفتند سوار بي‌آرتي نشويد حرام است. آخر مسيري که از شرق تا غرب تهران با 20 تومان مردم طي مي‌کنند که اگر مي‌خواستند با تاکسي رفت و آمد کنند حدود 3 هزار تومان بايد پرداخت مي‌کردند حال که با کمترين هزينه طي مي‌کنند، حرام است؟ باور کنيد که اين کار عين حلال است.
وي ادامه داد: نظام‌ دين يعني اينکه اين اقدامات را در شهر براي مردم انجام دهيم.
قاليباف ادامه داد: به عنوان شهردار تهران وظيفه دارم که حمل و نقل عمومي را در اولويت قرار دهم.

قاليباف در بخش ديگر سخنانش اشاره کرد براي اجراي يک پروژه ملک تجاري را بعضاً متري 15 تا 20 ميليون تومان خريداري مي‌کنيم و خيابان را تعريض مي‌کنيم. حال به نظر شما درست است که مغازه‌دار ماشين خود و پسرش را در حاشيه خيابان پارک کند، قطعاً اجازه اين کار را نمي‌دهم چرا که صاحب آن زمين شهرداري تهران و مردم هستند و من اجازه نمي‌دهم که مغازه‌دار از پول شهرداري منفعت شخصي ببرد.
شهردار تهران مجددا به يک طرفه شدن خيابان ولي‌عصر(عج) اشاره کرد و گفت: مطالعات دقيقي در اين زمينه انجام شده است و 21 سناريو براي آن طراحي شده است.
وي اضافه کرد: 6 ماه کار کارشناسي انجام داده و جلسات متعددي برگزار کرده‌ايم قطعاً براي اين پروژه براي شهروندان جا بيفتد يک ماه زمان لازم است.
به اعتقاد شهردار تهران، هر طرح حتماً منافع و مضراتي دارد و شعار ما در شهرداري تهران اين است که اقداماتي را انجام دهيم که بيشترين منفعت از آن مردم باشد.
قاليباف اضافه کرد: نيازمند همفکري، توجه و پيشنهادات مردم هستيم.
شهردار تهران يادآور شد: طرح جامع را نمي‌خواهيم بنويسيم و در کتابخانه بگذاريم. مي‌خواهيم طرح جامع را اجرا کنيم. خيابان ولي‌عصر(عج) در طرح جامع يک خيابان فرهنگي و گردشگري است و بايد اين خيابان در قرق شهروندان باشد نه ماشين‌ها.
وي اضافه کرد: مردم بايد بتوانند از وسيله حمل و نقل عمومي با کمترين زمان و کمترين هزينه استفاده کنند.
شهردار تهران گفت: ظرف يک سال آينده مردم به راحتي مي‌توانند از خيابان ولي‌عصر(عج) استفاده کرده و به راحتي ظرف نيم ساعت از ميدان راه‌اهن تا تجريش را طي کنند.
وي در پاسخ به اين پرسش که با يک طرفه شدن خيابان ولي‌عصر(عج) اين خيابان دچار مشکل اقتصادي مي‌شود؟ گفت: اين طور نيست. رونق اقتصادي در اين خيابان افزايش مي‌يابد و در آينده اين خيابان يکي ازحياتي‌ترين محورهاي گردشگري، هنري و فرهنگي است.
قاليباف درباره يک طرفه شدن خيابان آفريقا گفت: از همکاران سابقم در نيروي انتظامي تشکر مي‌کنم. درباره طرح خيابان ولي‌عصر(عج) 6 ماه اقدامات کارشناسي انجام شده و موضوع را نهايي کرده‌ايم درباره خيابان آفريقا نيز مباحثي مطرح شده و در دستور کار قرار دارد اگر به جمع‌بندي قطعي برسيم خيابان آفريقا را از شمال به جنوب يک طرفه مي‌کنيم و حتماً اين کار را انجام مي‌دهيم البته هنوز تصميم قطعي در اين باره گرفته نشده است.
100

انتهای پیام/

کد خبر 1388060321