هنرمندان صنايع‌دستي بازارياب‌هاي خوبي نيستند

حسن قرباني در گفتگو با ميراث آريا(CHTN)، با اشاره به شرکت در بيشتر نمايشگاه‌هاي سراسري اظهار داشت: با شرکت در نمايشگاه‌ها و ارائه محصولات متنوع و زيبا فرصت بسيار مناسبي براي جذب خريداران ايجاد مي‌شود.

وي با بيان اينکه بيش از 38 سال است در کار سفالگري و کاشي کاري مشغول به کار است، افزود: بازاريابي محصولات بر عهده هنرمندان است و اين کار از رونق صنايع‌دستي مي‌کاهد.

اين هنرمند ادامه داد: کاشي‌هاي هفت رنگ کاربردهاي فراواني دارد ولي بيشتر در مساجد، ادارات، حسينيه‌ها و اماکن متبرکه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
اين صنعتگر با اشاره به اينکه تاريخچه سفالگري در شهر لاله جين همدان به دوران ايلخانيان مربوط مي‌شود، تصريح کرد: در حال حاضر بهترين مرکز توليد سفال ايران در شهر لالجين است.

وي در خصوص طرح‌هاي به کار رفته در کاشي‌هاي هفت رنگ گفت: طرح‌هاي اسليمي بهترين طرح‌هاي کاشي‌هاي هفت رنگ هستند و بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرند.

قرباني خاک و لعاب را مواد اوليه اين محصولات دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته خاک مورد نياز براي سفالگري را از لالجين تهيه مي کردند ولي با اتمام خاک لاله جين، روستاي دستجرد مکان مناسبي براي تهيه خاک مناسب سفالگري و ساخت کاشي محسوب مي‌شود./111

انتهای پیام/

کد خبر 138806104