وي افزود: هنرمندان بايد در نظر داشته باشند که ماده اوليه انتخابي از ماندگاري بالايي برخوردار باشد و به عنوان يادگاري براي نسلهاي آينده باقي بماند.
اين هنرمند با اشاره به اينکه در پيکره تراشي سنتي سنگ، چوب، گل، آهن و برنز بيشتر مورد توجه صنعتگران قرار ميگيرد، ادامه داد: پيکرههاي تراشيده شده با هر يک از اين مواد کاربرد و جايگاه خاصي دارد.
وي با تأکيد براي اينکه هنر پيکره تراشي در هر کشوري ويژگيهاي ملي و فرهنگي همان کشور را انعکاس ميدهد، گفت: مجسمه تنها يک تنديس معمولي نيست بلکه ابزاري براي بيان انديشه و باور هاي ملي ايرانيان است.
اين پيکرتراش تهراني افزود: با وجود اشتراکات فرهنگي و ملي در ميان پيکره تراشان باز هم انديشههاي شخصي و باورهاي قلبي هنرمندان در خلق آثار نقش بسزايي دارد.
وي در خصوص نحوه فروش محصولات تصريح کرد: پيکرههاي تراشيده شده در فضاهاي شهري بسيار استفاده ميشوند و بيشترين آثار توليد شده را شهرداري خريداري ميکند.
اين صنعتگر ادامه داد: شخصيتهاي مهم و برجسته ايران سوژه اصلي در پيکره تراشي تهران هستند.
وي آشنايي با تکنيک شناسايي مواد، زيبايي شناسي هنري و آشنايي با فلسفه را علومي دانست که به پيشرفت در پيکره تراشي کمک بسياري ميکند.
نعمت اللهي خاطرنشان کرد: هر قدر اطلاعات هنرمند در انسان شناسي بيشتر باشد، آثار ايجاد شده مفهومي و با ارزش تر ميشود. /112
انتهای پیام/