مهدي چمران در اين خصوص معتقد بود که در محل حادثه سقف گنبدي نصب شده است و زير و روي آن را با بتن پر کردهاند که علت پر کردن بتن از داخل تونل هم، پر کردن همه حفرههاي محل حادثه است.
وي با اشاره به محدوديتهاي ترافيکي احداث تونل توحيد در ماههاي پاياني به ويژه در محدوده اتوبان نواب و اطراف آن تاکيد کرد که در جريان نشست خيابان نواب، تونل ريزش نداشته، بلکه خاک ريخته شده ناشي از حفره در اين محدوده باعث بروز فشار روي سقف تونل شده است.
اما حمزه شکيب ، رييس کميسيون توسعه و عمران شورا، در اين رابطه نظري غير از نظر چمران دارد ومي گويد: در اين مدت از بالا و پايين بتن مورد نياز را تزريق کردهاند، اما هنوز در مورد وجود حفرههاي احتمالي ديگر، اطمينان ندارند.
اما اين دو عضو شوراي شهر در يک مورد اتفاق نظر داشتند و آن هنگامي بود که معدلي ، مدير عامل يکي از پيمانکاران اصلي تونل توحيد در خصوص تلفات جاني توضيحاتي داد.
وي با بيان اين که تلفات جاني اين پروژه 20 درصد استانداردهاي بينالمللي هم نبوده است، اضافه کرد: ميانگين تلفات در چنين پروژههايي با استفاده از پيمانکار خارجي 18 نفر است!
که در اين موقع مهدي چمران بلافاصله اظهارات معدلي را قطع کرد و گفت: اين ميانگين را قبول نداريم و حتي يک نفر را هم نميپذيريم. که اين اظهارات چمران با تاکيد شکيب همرا شد.
100
انتهای پیام/