وي با تاکيد بر اينکه نبود مديريت واحد شهري و توسعه نيافتن حمل ونقل عمومي است ترافيک امروز تهران را با چالش روبه رو کردهاست اظهار کرد: روزي که نخستين خط تندرو (BRT) را راه اندازي کرديم انتقادات شديدي به ما وارد شد ولي با گذشت زمان شرايط به گونهاي شد که ميزان رضايتمندي از اين خطوط به بالاي 92 درصد رسيد.
قاليباف بابيان اينکه در تلاش براي فراهم کردن اتوبوس مناسب و با کيفيت براي حملونقل شهروندان هستيم، اظهارکرد: بايد370 کيلومتر خطوط تندرو در تهران ايجاد شود که تاکنون100 کيلومتر آن راهاندازي شده است.
وي با تاکيد بر گسترش خطوط مترو ساخت و راهاندازي خطوط ويژه را به دليل هزينه کمتر و سرعت بيشتر نسبت به مترو اوليتدار عنوان کرد و گفت: تهران در مقايسه با 4 يا حتي 2 سال قبل، از وضعيت بهتر و باکيفيتتري در حملونقل عمومي برخوردار است اما تلاش ما اين است که بخش خصوصي را نيز به اين سيستم وارد کنيم.
وي افزود : بخشهاي جديدي از تهران به ويژه در قسمت غربي و جنوب غربي و شرقي، تحت پوشش خطوط اتوبوسراني نيستند و نياز است که حمل و نقل عمومي را به ويژه با دخالت بخش خصوصي دراين مناطق گسترش دهيم.
100
انتهای پیام/