اين سخنان در حالي مطرح مي شود که بارها اعلام کرده اند که در عقبه هر طرحي که اجرا مي کنند ساعت ها کار کارشناسي صورت گرفته و تمام زواياي پنهان وآشکار يک طرح را در نظر مي گيرند.
در همين حال با نگاهي به طرح ها وپروژه هاي در حال اجرا اين نکته به خوبي روشن مي شود که تا چه حد پيش بيني آنها از تخمين زمان اجرا وبهره برداي درست از آب در مي آيد.چرا که وي در خبرگزاري وابسته به سازمان تبليغات اسلامي گفته است که سياستگذاري شهرداري با توجه عدم توسعه کامل مترو بر اساس برنامه هاي پيش بيني شده استفاده مطلوب از خطوط اتوبوسراني و به خصوص خطوط ويژه اتوبوسهاي تندرو(BRT) است.
تشکري هاشمي همچنين با تاکيد بر اهميت و لزوم توسعه اين خطوط به نقاط مختلف شهر تصريح کرده است که با توجه به موفقيت آميز بودن اجراي طرح خطوط BRT در 3 خط قبلي در آينده اين طرح در 10 خيابان و کريدور اصلي ديگر شهر تهران اجرايي خواهد شد.
در واقع اين سخنان مبين اين نکته هستند که باز هم در سطح شهر احتمالا بايد شاهد طرح هايي نظير خيابان وليعصر (عج) باشيم که همچنان باعث سردرگمي شهروندان شده استو
وي همچنين با اشاره به تاثير فراوان خطوط ويژه اتوبوسهاي تندرو به روان سازي حمل و نقل شهري تهران مدعي شده است که خطوط ويژه از زمان آغاز به کار خود تا کنون بيشتر از همه خطوط اتوبوسراني شهر تهران براي جابجايي مسافران تاثيرگذار بوده اند. اين در حالي است که بايد به اين پرسش پاسخ بدهند ،همگاني که چاره اي به جز استفاده از اين خطوط نيست دليل بر چاره سازي است يا اجبار؟
وي در قسمت ديگري از اين گفت وگو اعلام کرده است که در زمان پياده سازي خط BRT در يک مسير بايد تمام جزئيات لازم براي عدم بروز هرگونه مشکل در نظر گرفته شود تا بتوانيم به صورت کامل آن را اجرايي کنيم، به همين دليل نيز اجرايي شدن کامل هر خط دقت و کار کارشناسي کاملي نياز دارد که اين مسئله موجب زمان بري اجراي طرح مي شود. اما با اين وجود آثار خستگي اجراي اين طرح ها بر چهره متعجب شهر دليل رد مدعاي آنان است.
100
انتهای پیام/