به گفته طراحان گوگل، سابق بر اين، کاربر بايد کليدواژههاي مورد نظر خود را در کادر جستجو وارد مي کرد و هر کدام از تصاويري را که ارتباط بيشتري با موضوع مورد نظرش را داشت انتخاب مي نمود اما از اين به بعد، کاربر اين امکان را خواهد داشت تا اگر تصويري را ديد که مد نظرش بود، تصاوير مشابه آن تصوير را بازيابي کند.
کارشناسان معتقدند، جستجوي تصاوير مشابه، علاوه بر اينکه دقت بازيابي تصاوير را افزايش ميدهد، در مدت زمان بازيابي اطلاعات مرتبط با موضوع مورد نظر کاربر نيز تاثير بسيار مطلوبي مي گذارد.
مديران سايت گوگل معتقدند با راه اندازي اين بخش جديد مهمترين ايرادات اساسي جستجوگر گوگل در بازيابي تصاوير که عبارت بودند از: وجود تصاوير بي ربط و حجم انبوه تصاوير بازيابي شده تا حد بسيار زيادي رفع شده است./109
انتهای پیام/