اين مقام مسئول در شرکت راه آهن شهري تهران در بخش ديگري از نامه به شهروندان تهراني اميدواري داده است که با کمکهاي ارائه شده از سوي شهرداري تهران و دولت، مشکل قطعات يدکي و تعميرات قطارهاي موجود در مترو حل خواهد شد و به تدريج از ميزان تاخيرات ناشي از اين دو موضوع ظرف ماههاي آينده کاسته خواهد شد.
ربيعي همچنين با اشاره به جنجال سازيهاي رسانه اي که در مدت اخير بر عليه مترو به وجود آمد گفته است: با تدبير مسئولان ذيربط فضاي رسانه اي جنجال ساز و التهاب آفرين نيز رو به کاهش نهاده که اين خود در آرام سازي فضا و ايجاد جو همکاري و همدلي براي حل مشکلات اصلي مترو موثر بوده است.
در پايان اين نامه اعلام شده است که با کمکهاي اخير به بهره برداري متروي تهران مشکلات روزمره و جاري تا حد زيادي کاهش يافته ولي لازم است با توجه به استقبال روزافزون مردم از مترو و در پيش بودن ماههاي پاياني سال که حجم سفرها افزايش مي يابد موضوع خريد واگنها و قطارهاي جديد بيش از پيش جدي گرفته شود تا ازدحام و شلوغي بيش از حد در ايستگاهها و قطارها نيز که به صورت مستقيم و غير مستقيم عامل حدود 70 درصد تاخيرها و اختلال در حرکت قطارهاي مترو است به طور ريشه اي حل شود.
مترو تهران با آغاز نيمه دوم سال و افزايش تعداد مسافران به دليل عدم پرداخت بودجه هاي مورد نياز خود براي خريد قطار و واگنهاي جديد با مشکل ازدحام مسافر و تاخيرهاي فراوان روبرو شد.
با بروز اين معضل و واکنش مردم و رسانه ها و تاکيد بر لزوم حل اين مسئله، شهرداري تهران مبلغ 10 ميليارد تومان و دولت نيز مبلغ 8 ميليارد تومان جهت کمک به وضعيت مترو پرداخت کردند.
100
انتهای پیام/