وي با اشاره به اينکه در نمايشگاههاي داخلي و خارجي بسياري شرکت کرده، افزود: با حضور در اين نمايشگاهها دريافتم که نگارگري در ساير کشورها طرفداران بيشتري دارد و خارجيها بيش از ايرانيان با اين هنر آشنا هستند.
اين صنعتگر در ادامه خواستار حمايت هرچه بيشتر معاونت هنرهاي سنتي و صنايعدستي شد و اضافه کرد: بسياري از هنرمندان اين عرصه به دليل مشکلات مادي نگارگري را ترک کردهاند.
اين نگارگر ماهر در خصوص تاريخچه اين هنر اصيل ايراني اظهارداشت: تاريخچه اين هنر به دوران تيموريان مربوط ميشود و از زمان حمله مغول به ايرانيان گرايش به نقاشي چيني افزايش يافت.
مجدي ادامه داد: در اين دوره بيشتر از طرحهاي اژدها و حيواناتي که در چين سمبل به حساب ميآمد، استفاده ميشد.
وي با بيان اينکه نگارگري به مرور زمان با طي کردن روند تکاملي به صورت امروزي در آمد، تصريح کرد: در دوران صفوي نگارگري به اوج خود رسيد.
اين صنعتگر با تأکيد بر اينکه در توليد آثار خود از رنگهاي سنتي استفاده ميکند، افزود: در نگارگري رنگهاي گياهي و معدني را به کار ميبرم.
اين هنرمند پوست گردو، رناس و زعفران را موادي دانست که از آن رنگ گياهي توليد ميشود، و يادآور شد: براي رنگ آميزي معدني نيز از بعضي سنگهاي معدني استفاده ميشود.
مجدي در پايان خاطر نشان کرد: آثاري ارزشمند است که همزمان با حفظ اصالت کالا مورد پسند خريداران نيز باشد.
112/
انتهای پیام/