وي ادامه داد: در حوزه بازاريابي مهمترين شاخصهاي که وجود دارد بررسي طرح استراتژيک بازاريابي در گردشگري و شناسايي بازارهاي هدف و اولويتبندي اين بازارها، تهيه برند ملي گردشگري و برند استانها است. در رابطه با برند ملي نيز تاکنون 25 طرح تهيه شده است.
وي به راهاندازي دفاتر اطلاعرساني در کشورهاي هدف ايران اشاره کرد و افزود: هم اکنون راهاندازي 13 دفتر اطلاعرساني در دست انجام است و پيش از اين نيز 17دفتر اطلاعرساني در تعدادي از کشورها راهاندازي شده است.
همتي اضافه کرد: برگزاري تورهاي آشناسازي نيز مهمترين تبليغ رسانهاي ايران در کشورهاي ديگر به شمار ميرود و تا پايان سال حدود 11 تور آشناسازي برگزار ميشود.
وي با بيان اينکه در رابطه با چگونگي اجراي نمايشگاههاي داخلي و خارجي و نحوه توليد، توزيع و چگونگي بررسي اقلام تبليغاتي نيز تاکنون دو بخشنامه به استانها ارسال شده است، تصريح کرد: در هر استان نيازمند توليد اقلام با شرايط خاص خود هستيم که به طور قطع نميتوان براي تمامي استانها به يک شيوه عمل کرد.
همتي با بيان اينکه از تمامي استانها خواسته شده است 20 درصد اقلام تبليغاتي توليدي خود را براي معاونت ارسال کنند، گفت: در معاونت گردشگري ويتريني با 30 قفسه براي نمايش اقلام تبليغاتي 30 استان کشور تهيه شده است و همچنين براي نمايش اقلام تبليغاتي مناطق آزاد کشور نيز در حال برنامهريزي هستيم.
سرپرست دفتر بازاريابي و تبليغات معاونت گردشگري همچنين پيشنهاد داد؛ روساي سازمانهاي استاني نيز ويتريني را در سازمان استان براي نمايش اقلام تبليغاتي 30 استان و مناطق آزاد تهيه کنند./115
انتهای پیام/