وي ادامه داد: در حال حاضر درباره استفاده از صندوق ذخيره ارزي براي متروي تهران در حال مذاکره با نمايندگان مجلس هستيم ولي آنچه در مورد تهران مسلم است اين است که سهم تهران به طور قطع يک ميليارد دلار خواهد بود.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهردار تهران افزود: در واقع آنچه که مورد بحث قرار دارد موارد جديدي است که قرار است به آن اضافه شود و از آنجا که علاقهمنديم همه شهرهاي کشور از توسعه يافتگي موضوعي برخوردار شوند آنها نيز از اين امکان ذخيره ارزي برخوردار خواهند شد.
تشکري هاشمي ادامه داد: توسعه مترو با انجام کارهاي سريع عمراني آن در حال پيشرفت است و به طور قطع هزينههاي آن براي امسال بايد تأمين شود ضمن اينکه باتوجه به اينکه 4 هزار ميليارد تومان براي شهرهاي کشور در نظر گرفته شده اميدواريم براي تهران نيز يک سوم اين ميزان اعتبار در سال بعد تأمين شود.
وي همچنين درباره تعامل با وزارت کشور در اين باره اظهار داشت: با وزارت کشور ارتباط خوبي داريم و براي توسعه مترو تفاهم خوبي وجود دارد.
وي افزود: در حال حاضر صحبت از توسعه جدي مترو مطرح است که اميدواريم مبالغي که براي آن در نظر گرفته ميشود عملياتي شود. اگر مصوبههاي مربوط به مترو به پول تبديل نشود ظلم مضاعفي به تهران ميشود. چرا که در دوره مالي گذشته نيز چنين رديف اعتباري براي مترو وجود داشته ولي ساز و کارهاي اجراي آن محقق نشده است.
تشکري هاشمي خاطرنشان کرد: به طور متوسط ساخت هر کيلومتر مترو به 40 ميليارد تومان هزينه نياز دارد که باتوجه به برنامههاي راهبردي شهرداري تهران بايد در سال حداقل 22 کيلومتر احداث مترو داشته باشيم.
به گفته تشکري هاشمي تنها مسئله براي مترو هزينههاي اجراي طرحهاي آن است.
100
انتهای پیام/