وي گفت: در اين صورت ما از خودروهاي عمومي بويژه وانت و تاکسي حمايت مي کنيم و اين حمايت ممکن است يا از طريق دادن سهميه سوخت ويژه حمل و نقل درون شهري و برون شهري باشد و يا با دادن يارانه به آنها يعني قيمت سوخت براي همه يکي شود اما به خودروهاي عمومي يارانه پرداخت شود. رويانيان با بيان اينکه نمي خواهيم مردم را نگران کنيم، گفت: آنچه مسلم است آزاد سازي قيمت بنزين گزينه اي است که در لايحه هدفمند کردن يارانه ها هست و مجلس شوراي اسلامي هم با آن موافقت کرده است.
وي تاکيد کرد: بحث حمايت از حمل و نقل عمومي هم گزينه حتمي ماست که تورم را به حداقل برسانيم. رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت کشور در ادامه با بيان اينکه روزانه پنج ميليون ليتر کسري بنزين نسبت به قانون بودجه سال 88 وجود دارد، گفت: امسال براساس قانون بودجه سال 88 سهميه بنزين کاهش يافت که اين قانون بايد از ابتداي سال اجرا مي شد، اما نشد.
وي افزود: به رغم اينکه امسال سهميه بنزين را از نيروهاي مسلح و دستگاههاي دولتي کم کرده ايم و فقط به مردم تعلق مي گيرد اما روزانه پنج ميليون ليتر کسري بنزين نسبت به قانون بودجه داريم و اکنون در مقابل مجلس زير سووال هستيم که چرا از اول سال قانون را اجرا نکرده ايم. وي در ادامه در خصوص ارتقاي ايمني خودروها گفت: از سال گذشته بشدت به دنبال سيستم ترمز اي بي اس هستيم و اگر چه ابتدا اصلا خودروسازها اين سيستم را قبول نداشتند اما اکنون به لطف خدا جا افتاده و درصد قابل توجهي از کار پيش رفته است.
وي افزود: اکنون با اقدام خوب نيروي انتظامي و تاکيد رييس جمهوري که بايد ايمني خودرو جدي گرفته شود، ارتقاي کلي ايمني خودروها در دست پي گيري است و در اين راستا قصد برگزاري جلساتي را با وزير صنايع و فرمانده نيروي انتظامي \" ناجا \" داريم.
100/
انتهای پیام/