جعفر ربيعي با حضور در اين مراسم در مورد ويژگيهاي اين قطار تاکيد کرد: اين قطار مجهز به مانيتورهاي بدون صدا و دوربين بوده که اين دوربينها به گونهاي تعبيه شده که کل واگن را تحت پوشش قرار ميدهد همچنين نصب مانيتورهاي اطلاعرساني باعث ميشود که قطارها براي کنترل داخلي توسط مرکز فرمان مترو و راهبر قطار قابل مشاهده باشد.
مديرعامل شرکت بهرهبرداري راهآهن شهري تهران و حومه با بيان اينکه روند آمدن قطارها تا يک سال و نيم آينده متوقف نميشود، ادامه داد: اين قطار از اولين سري قطارهاي مربوط به قرارداد سال 86 بوده که توسط کارخانجات داخلي و متخصصان داخلي ساخته شده است و از جمله قطارهايي بوده که بايد ظرف يک سال و نيم آينده به طور کامل به متروي تهران تحويل داده شود.
به گفته ربيعي از اواخر دي ماه هر ماه دو قطار وارد ناوگان شده و از شهريور ماه سال 89 نيز هر ماه سه قطار اضافه ميشود که چنانچه چنين روندي ادامه داشته باشد قادر خواهيم بود تا سرويسدهي به ايستگاههاي جديد را انجام داده و فاصله قطارها را از چهار دقيقه به سه دقيقه در ساعات پيک و بعد از آن به دو دقيقه کاهش دهيم.
او در مورد روندي که براي ورود واگنها به خطوط مترو در نظر گرفته شده، اشاره و ادامه داد: از شهرداري و دولت استدعا ميکنيم تا با تامين منابع امکان ورود تجهيزات مترو و واگنها را تسريع بخشيده و اجازه ندهند که روند برنامهريزي شده متوقف شود.
مديرعامل شرکت بهرهبرداري راهآهن شهري تهران و حومه سال 89 را سال خوبي براي خدمترساني دانست و گفت: ميتوانيم به شهروندان نويد دهيم که از سال 89 سرويسدهي بهتري از نظر کاهش سرفاصله اعزام قطارها و کاهش ازدحام در مترو شاهد باشيم.
به گفته ربيعي حدود يک ميليون دلار براي هر واگن مترو نياز است و يک قطار هفت واگنه نيز هفت ميليارد تومان اعتبار نياز دارد که اميدواريم با تزريق اعتبارات ورود واگن به متروي تهران متوقف نشود؛ در حال حاضر يک کشتي نيز روي آب است که به مقاصد بنادر ايران در حرکت است و در حال حاضر 55 ميليارد تومان براي ترخيص واگنها احتياج داريم که 25 ميليارد تومان آن توسط شهرداري طي چند روز گذشته تامين شده و به بانکها نيز پرداخت شده است و براي مابقي آن دولت قولهايي را داده است.
مديرعامل شرکت بهرهبرداري راهآهن شهري تهران و حومه خاطر نشان کرد: در حال حاضر تجهيزات مربوط به سه قطار، 14 لوکوموتيو تهران ـ کرج و 15 واگن دو طبقه نيز در گمرک مانده است که اگر در زمان لازم ترخيص شود قبل از سال وارد خطوط ميشود.
ربيعي يادآور شد: مشکل ايستگاه قيطريه تنها کمبود قطار بوده که با ورود قطار فوق اين کمبود جبران شده و تا پايان هفته مسافران شمال ميتوانند از ايستگاههاي قيطريه استفاده کنند؛ قطارهاي بعدي نيز به تدريج وارد خطوط ميشود و حرکت در خطوط جديد نيز مانند ساير خطوط ادامه پيدا ميکند.
100
انتهای پیام/