ميراث آريا(chtn) اين سخنان در حالي مطرح مي شود که به نظر مي رسد شهرداري از اينکه شوراي نگهبان قانون اساسي لايحه استفاده دو ميليارد دلاري مترو از حساب ذخيره ارزي را رد کرده است ،عصبي شده و طرح مجدد اين گونه مباحث در قالب پاسخ به خبرنگاران به نوعي واکنش به اين موضع است.

شهردار تهران در حاشيه افتتاح چند پروژه عمراني درمنطقه 20اعلام کرد که به جاي اينکه به دنبال جابجايي تشکيلات مديريتي مترو از محلي به محل ديگر باشيم بايد به جايي برسيم که خطوط مترو را تا 217 کيلومتر افزايش داده و فاصله دو دقيقه‌اي از آمد و رفت قطارها ايجاد کنيم در واقع بايد به دنبال حل مشکلات مردم باشيم.

قاليباف در رابطه با تغيير مديريت مترو که از سوي برخي مسئولان دولتي عنوان مي‌شود، گفت: فکر مي‌کنم مشکل مترو، مشکل تامين اعتبار است و به جهت ساختاري، مديريتي و تشکيلاتي بر اساس قانون تاسيس شده در سال 85 که دولت نهم نيز آن را ابلاغ کرده حمل‌ونقل شهري اعم از ساخت و بهره‌برداري بر عهده شهرداري است.

وي تصريح کرد:‌ اگر دولت به هر دليلي نظرش بر اين است که مديريت شهرداري بر مترو را تغيير دهد حتما بايد لايحه‌‌اي تدوين کند و به مجلس ارائه دهد تا مجلس براي آن تصميم بگيرد.

قاليباف گفت:‌آنچه که مشخص است ما به عنوان شهرداري تهران با اين تغيير مديريت مخالف هستيم و فکر مي‌کنم مجلس نيز با آن موافق نباشد. اما آنچه که مسلم است بايد تلاش کنيم براي احداث خطوط مترو تا آن را طبق برنامه پيش برده و مشکلات مردم را حل کنيم.

اين سخنان در حالي مطرح مي شود که :يک،به گفته تمدن استاندار تهران در هيچ کاي قانون ذکر نشده است که دولت نمي تواند مديريت مترو را به عهده بگيرد و دوم اينکه رئيس جمهور نيز گفته است که قصد دولت از ورود به مترو احداث وساخت زير ساخت ها است وبراي بهره برداري آن را به مترو واگذار مي کند اما گويا چون با اين کار عدم کارآئي مجموعه مرتبط با مترو در شهرداري عيان مي شود بيشتر مخالف اين امر هستند در حالي که بنا به گفته شهردار بايد مشکل مردم را حل کرد ونيت دولت هم چيزي جز اين نيست حالا چرا شهرداري تهران با اين مساله مخالف است را خودشان بايد پاسخ بدهند.
100

انتهای پیام/

کد خبر 1388101353