اگرچه اين فنآوري در اواسط دهه 90 جاي خود را در عرصه رشته باستانشناسي بازکرده، اما هنوز هم باستانشناسان از فوايد آن براي تکميل اطلاعات ناقص خود با کمترين هزينه سود برده و کماکان اين رشته را در سطوح تخصصي مورد استفاده قرار ميدهند.
با اين وجود برخي از کارشناسان معتقدند، اين رشته جديد که آنرا دنياي مجازي مينامند، برترين روش براي تکميل فرضيههاي تمام نشده بوده و حتي سهم عمدهاي در گسترش صنعت ساخت بازيهاي سرگرم کننده دارد.
به عقيده برخي از صاحبنظران ، تکنولوژي ساخت اين برنامهها مشابه بازيهاي رايانهاي و تصاوير جلوههاي ويژه فيلمها بوده و با افزوده شددن برنامههاي مدل ساز سه بعدي که اينروزها در برخي دانشگاهها مورد استفاده قرار ميگيرد علاوه بر اجتماعات تخصصي، ميتواند جاي خود را در ميا عموم مردم نيز باز کند.
کارشناسان اميدوارند، در آيندهاي نزديک با استفاده ار اين فنآوري، باستانشناسي را به صورت مجازي در همه جا فراگير کنند./109
انتهای پیام/