ميراث آريا(chtn) - سرهنگ عليرضا اسماعيلي گفت: اکثر جاده‌هاي پرتردد و دو طرفه در کشور در ليست جاده‌هاي پرخطر قرار دارند، بيشتر جاده‌هاي کشور پاسخگوي حجم ترددها نيستند.

وي اظهار داشت: اکثر جاده‌هاي کشور ايمني و استاندارد لازم را ندارند هر چند وزارت راه در اين زمينه تلاش‌هايي کرده است اما بودجه اين وزارتخانه نيز محدود است. وجود 3 هزار نقطه حادثه خيز در جاده‌هاي کشور، رقم بالايي است.

سرهنگ اسماعيلي افزود: پيش از اين ستاره دار شدن جاده‌هاي کشور را مطرح کرده بودم که بر اساس آن شرايط و مشخصات هر جاده‌اي در ابتدا به رانندگان اطلاع داده و اين امر ميزان سطح خدمات در جاده ها و تحقق ايمني را موجب مي‌شود.

وي اظهار داشت: با ستاره دار شدن جاده‌ها رانندگان از نوع جاده مطلع شده و در نتيجه به تناسب ستاره جاده دقت بيشتري از خود به خرج خواهند داد.

فرمانده پليس راه افزود: با تحقق اين طرح جاده‌ها بر اساس کيفيت ظاهري، عرض جاده، تعداد باندهاي رفت و برگشت، سطح خدمات، چگونگي نصب علائم، تعداد تصادفات، حجم وسايط نقليه، کيفيت ارائه خدمات پزشکي و امدادي ستاره بندي مي‌شود.

سرهنگ اسماعيلي گفت: با ستاره دار شدن جاده‌ها پليس و ديگر دستگاه‌هاي امدادي نيز نيروهاي خود را در نقاط پرخطر مستقر مي‌کنند.

فرمانده پليس راه کشور تأکيد کرد: موضوع ترافيک و آمار بالاي تصادفات رانندگي در کشور بايد يک دغدغه براي همه باشد و کاهش تلفات جاده‌اي و مشکلات ترافيک بايد به يک مسئله ملي تبديل شود.

وي اظهار داشت: در اکثر کشورها رئيس شوراي عالي ترافيک نخست وزير يا معاون اول رئيس جمهور است اما در ايران اين گونه نيست. با شرايط فعلي و دغدغه نبودن تلفات جاده‌اي در کشور نبايد انتظار بالايي را در اين زمينه داشته باشيم.

سرهنگ اسماعيلي تأکيد کرد: 23 هزار کشته تصادفات رانندگي و بحث ترافيک بايد به عنوان اولويت‌هاي کشور مد نظر سران 3 قوه باشد.
100

انتهای پیام/

کد خبر 1388102231