رفع خرابي خودپردازهاي بانکي و تامين نقدينگي

محمدابراهيم لاريجاني، قائم‌مقام ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور در گفتگو با ميراث‌آريا(chtn) ارائه خدمات شهري و رفاهي را از محورهاي طرح نوروزي ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور عنوان کرد و بيان داشت: يکي از مهمترين موضوعاتي که در اين طرح مورد توجه قرار گرفته است ارائه خدمات بانکي به مسافران در ايام نوروز است.

وي با بيان اينکه به دليل افزايش تعداد مراجعه به بانک‌ها و دستگاه‌هاي خودپرداز در پايان سال در اکثر موارد اين دستگاه‌ها دچار نقص فني مي‌شوند، بيان داشت: حجم انبوه خرابي دستگاه‌هاي خودپرداز و قطع ارتباط با مرکز مسافران نوروزي را با مشکل مواجه مي‌کند.

لاريجاني خاطرنشان کرد: در اين رابطه و به منظور کاهش مشکلات مسافران براي دريافت خدمات بانکي لازم است بانک‌ها نسبت به رفع مشکلات احتمالي دستگاه‌هاي خودپرداز اقدام کنند تا گردشگران در ايام نوروز با مشکلي مواجه نشوند.

تامين نقدينگي دستگاه‌هاي خودپرداز نيز مورد ديگري بود که وي به آن اشاره کرد و افزود: از آنجا که فرهنگ استفاده از کارت‌هاي اعتباري در کشور نهادينه شده است و گردشگران پول زيادي را با خود حمل نمي‌کنند، دستگاه‌هاي خودپرداز ممکن است در ايام نوروز با کاهش اسکناس مواجه شوند.

وي با بيان اينکه سفر افزايش تقاضاي پول نقد را به دنبال دارد و کاهش نقدينگي مسافران را با مشکل مواجه مي‌کند، خاطرنشان کرد: در اين راستا تمامي ستادهاي تسهيلات سفر استان‌ها بايد هماهنگي لازم را با بانک‌ها در رابطه با رفع مشکلات احتمالي انجام دهند.

/115

انتهای پیام/

کد خبر 1388102851