معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران همچنين با بيان اين مطلب افزود: امسال براي ساماندهي نرخ بليت مترو و اتوبوسراني و حل مشکلاتي که در بخش يارانهها وجود دارد، با کار کارشناسي و در نظر گرفتن تمام عوامل تاثيرگذار در خدمات رساني قيمت واقعي و تمام شده هر سفر با اتوبوس و مترو تعيين شده که البته اين قيمتها بدون در نظر گرفتن هزينههاي استهلاک و تنها براساس هزينههاي جاري و نگهداشت ناوگان و تجهيزات است.
وي تصريح کرد: قيمتهاي تمام شده و واقعي هر سفر با مترو و اتوبوس به زودي به شوراي شهر ارائه ميشود تا از طريق شورا براي دولت ارسال شده و به استناد ماده 90 قانون اصلاح برخي از مواد برنامه چهارم توسعه ميزان يارانهاي که دولت براي هر جابه جايي مصوب ميکند، مشخص و ما به التفاوت يارانهها از شهروندان اخذ شود.
وي ادامه داد: پيشنهاد ما اين است که سهم شهرداري در يارانههاي بليت مترو و اتوبوس بيشتر به اقشار خاص و گروههاي خاص اختصاص داده شود، به طور مثال سفرهاي دانش آموزي، افراد تحت پوشش سازمانهاي حمايتي، دارندگان کارت منزلت و... زيرا اين افراد به حمايتهاي بيشتر نياز دارند.
تشکري هاشمي در ادامه در مورد نرخ کرايه تاکسيها نيز گفت: در نرخ پيشنهادي کرايه تاکسيها براي سال آينده تمام جزئيات از هزينههاي خودرو گرفته تا هزينههاي معيشتي رانندگي مدنظر بوده تا نرخ کرايهها نرخي منصفانه باشد.
وي تأکيد کرد: نرخهاي پيشنهادي براي تاکسيها و همچنين قيمتهاي تمام شده هر سفر با مترو و اتوبوس در شرايط کنوني و بر اساس وضعيت موجود تعيين شده است و پس از تعيين جزئيات هدفمند کردن يارانهها و تعيين ميزان تأثيرگذاري اين طرح بر هزينههاي سفر مجدداً لوايحي را در ارتباط با تعيين نرخ کرايه تاکسيها، اتوبوسراني و مترو به شوراي شهر ارائه خواهد شد.
معاون حمل و نقل وترافيک شهرداري تهران ابراز اميدواري کرد طرح هدفمند کردن يارانهها تاثير منفي بر حمل و نقل عمومي نداشته باشد و يارانهها مانند تمام دنيا به اين بخش اختصاص يابد تا هزينههاي سفر با وسايل نقليه عمومي براي شهروندان افزايش نيابد.
وي ادامه داد: همچنين اميدواريم با توجه به اينکه لايحه بودجه سال 89 به زودي در مجلس مطرح ميشود نمايندگان مجلس نيز براي تأمين يارانههاي مورد نياز بخش حمل ونقل عمومي نهايت همکاري و تلاش را داشته باشند تا دولت براي پرداخت يارانهها با مشکل مواجه نباشد.
100
انتهای پیام/