پوينده افزود: اين طرح به انبوه سازي سفر و استفاده بهينه از تمامي امکانات و فرصتهاي گردشگري کشور پرداخته و به دنبال آن است تا با تعامل بخش خصوصي و ايجاد تسهيلات گوناگون فضاي عرضه و جذب تقاضا را ايجاد کرده و آخرين محصولات سفر را با قيمتي مناسب و به صورت سهل و آسان و دائمي با بالاترين کيفيت در دسترس مصرفکنندگان قرار دهد و از نگراني اذهان نسبت به افزايش قيمت با حفظ کيفيت جلوگيري به عمل آورد.
وي نهادينه کردن فرهنگ بهرهمندي از مزاياي سفر در بين اقشار مختلف جامعه با هر سطح درآمد، دسترسي سريع و آسان و بيواسطه مردم به خدمات گردشگري، تشويق سفر به شکل گروهي و سوق دادن سفرها به سوي سفرهاي برنامهريزي شده و توزيع زمان سفر و پراکندگي آن در طول سال را از اهداف اصلي اين طرح عنوان کرد.
مديرکل دفتر توسعه گردشگري با بيان اينکه سفر از حقوق اوليه شهروندي است؛ تعريف سفر به نقاط کمتر شناخته شده و امکان برگزاري تورهاي خاص به مکانهايي که در ايام غير پيک فاقد مسافرند، تحريک ذائقه مسافران بالقوه از طريق اطلاعرساني دقيق و تشويق آنان به سفر، تقويت بخش خصوصي فعال در حوزه گردشگري و افزايش انگيزه همکاري فعالان اين صنعت با دولت را از ديگر اهداف اين طرح عنوان کرد.
وي تقاضا محور بودن به جاي عرضه محور بودن، اصلاح سيستم آمارگيري و اطلاعرساني، کاهش قيمت خدمات سفر با استفاده از روش عمدهفروشي و دسترسي سريع و آسان متقاضيان سفر به اطلاعات تور مورد نياز را از مزاياي طرح شبکه سفرهاي همگاني نسبت به طرح سفرهاي ارزانقيمت برشمرد.
/115
انتهای پیام/