وي ادامه داد: ما در توليد محصولات صنايعدستي هيچ گاه نياز سنجي را در نظر نميگيريم و به همين دليل توليداتمان با نياز بازار همسو نيست.
معاون اداره کل توسعه و ترويج اين معاونت تصريح کرد: با نگاهي اجمالي به وضعيت بازار کشور چين به خوبي شاهد خواهيم بود که تحقيق در مورد نياز بازار هدف با دقت بسياري انجام ميشود.
بهادري با اشاره به اينکه به دليل همين تحقيقات است که بسياري از آنچه مردم نياز دارند توسط توليد کنندگان اين کشور توليد ميشود، اظهار داشت: کوچکترين نياز بازار ما توسط چينيها توليد ميشود و اين ضعف بازار شناسي در کشورمان را نشان ميدهد.
وي اضافه کرد: شناخت بازار به عنوان يک اصل اگر در توليد محصولات صنايعدستي در نظر گرفته باشد عرصهاي براي ظهور و نمايش صنايعدستي چيني وجود نخواهد داشت.
اين مقام مسئول در ادامه گفت: با انجام بازار شناسي صحيح و علمي فرصت براي بازاريابي توليدات صنايعدستي چه در داخل و چه در خارج از کشور نيز فراهم ميشود.
معاون اين اداره کل با تأکيد بر اينکه چرخه توليد تا عرضه صنايعدستي نيازمند توجه و بازبيني است، افزود: با بررسيهاي دوباره نياز بازار و تغييراتي که لازم است بر روي توليدات انجام شود بسياري از مشکلات بازار فروش حل خواهد شد.
بهادري در ادامه اظهار داشت: معاونت صنايعدستي تربيت نيروي متخصص را بر اساس شناخت کافي از بازار هدف و توليد مناسب برعهده دارد و از فروشندگان نيز انتظار داريم در بخش نياز سنجي بازار در کنار اين معاونت باشند.
وي در پايان تأکيد کرد: بسياري از رشتههاي صنايعدستي منسوخ شدهاند و اين در حالي است که معاونت صنايعدستي به منظور تغيير کاربري آنها تلاش دارد اين رشتهها را به چرخه توليد بازگرداند.
111/
انتهای پیام/