اين سخنان در حالي مطرح مي شود که بنا به گفته مسئولان مترو به دليل کمبود ناوگان وتجهيزات( که باز هم اين توپ را در زمين دولت مي اندازند ) مترو با مشکل در خدمت رساني مواجه است اما مشخص نيست که اين مديران بر چه اساس به جاي توسعه خطوط که چيزي جز افزايش نارضايتي ها را به همراه نخواهد داشت چرا به رفع کاستي ها ونواقص نمي پردازند.
از سوي ديگر مگر آنها معتقد نيستند که به دنبال خدمت به مردم هستند وآنها خود بهترين داور و قاضي خواهند بود پس به چه دليل به جاي پرداختن حقوق کارگران آنها را بيکار و گناه را گردن دولت مي اندازند.
هرچند که بر اساس آمار اعلام شده دولت تاکنون بيش از نيمي از سهم خود را پرداخت کرده است وقرار است تا پايان سال باقي آن را هم تسويه کند ولي مسئولان ومديران مترو بي توجه به معاش کارگران اقدام به اين کار کرده اند.
اين در حالي است که آنان مي توانستند از همان محلي که خط يک را تامين مالي کردند با کمي انصاف ودلسوزي حقوق معوقه ايشان را پرداخت وآنگاه از طريق دستگاه هاي مربوطه اقدام مي کردند.
اما به نظر مي رسد آنها با طرح اين گونه مسائل در پي احساسي کردن ماجرا در بين شهروندان هستند تا صورت اصلي مساله که همان پر شدن کارنامه است پنهان بماند .
بنا بر اين گزارش، مديرعامل شرکت متروي تهران ديروز درمراسم افتتاح رسمي مسير توسعه شمالي خط يک با اشاره به روند ساخت ايستگاه قيطريه در مسير توسعه شمالي خط يک مترو ضمن گلايه از نامهربانيهاي دولت در مورد عدم تخصيص بودجه مصوب براي مترو گفت: عمده فعاليت ساخت ايستگاه قيطريه از سال 84 شروع شد که اين ايستگاه از جمله ايستگاههايي بود که با فاينانسهاي خارجي و منابع مالي شهرداري اقدام به ساخت آن شد که در وضعيتي هستيم که عمده خطوط مسير شمالي خط يک مترو با فاينانسهاي خارجي تامين مالي شده است.
محسن هاشمي با اشاره به ديگر خطوط متروي تهران گفت: خط چهار متروي تهران تا انتهاي شرق و غرب عمليات ساخت تونل آن به پايان رسيده است و ايستگاههاي آن آماده بهرهبرداري شده است و تا اواسط سال آينده در خط چهار متروي تهران به ميدان آزادي ميرسيم. خط 2 متروي به انتهاي شرق تهران رسيده است. خط 3 از آزادگان تا شهرک محلاتي در شمالشرقي تهران کاملا فعال است و به نتايج مثبتي هم رسيده است.
وي افزود: اگر بودجههاي مصوب ما تزريق شود تا سال 90 خطوط در دست ساخت مترو در اختيار شهروندان قرار ميگيرد مخصوصا اگر يک ميليارد دلاري که از صندوق ذخيره ارزي براي مترو در نظر گرفته است به ما برسد ميتوانيم ظرفيت ساخت متروي شهري را از سالي 15 کيلومتر به 30 کيلومتر برسانيم.
وي با اشاره به اينکه در حال حاضر در ساخت خطوط متروي شهر تهران از فناوري به روز دنيا استفاده ميشود گفت: با تجهيز چهار دستگاه PBN سرعت ساخت هر تونل به 60 متر و 30 کيلومتر در سال ميرسد که قطعا باعث حل مشکل ترافيک در شهر تهران ميشود.
وي با اشاره به اينکه در حال حاضر به صورت مستقيم 20 هزار نيرو و 60 هزار نيرو به صورت غيرمستقيم درگير ساخت ايستگاههاي مترو هستند، اظهار داشت: هماکنون مسافرين و شهروندان تهراني پاي کار هستند و منتظر ايستگاهها و واگنهاي جديد هستند اما هنوز واگنها در گمرک خاک ميخورد و به دست ما نرسيده است.
وي با انتقاد از نامهربانيهاي دولت در تخصيص بودجههاي مصوب مترو خطاب به قاليباف گفت: سال 84 خود شما دستور داديد که مشکل واگنها را حل کنيد و الان قرارداد ساخت کارخانههاي واگنسازي در سه منطقه کشور بسته شده و فعال است که اگر بودجه برسد مشکلي نداريم و هماکنون تنها مشکل ما اين است که کالاها رسيده است اما در گمرک بندرعباس مانده و اگر پول برسد آنها را ترخيص ميکنيم.
وي با بيان اينکه بيش از 29 ميليارد تومان به گمرک بدهکار هستيم، گفت: نامهربانيهاي دولت در بخش يارانهها هم به چشم ميآيد و 48 ميلياردي که بايد هم به اتوبوس و مترو اختصاص يابد تنها 14 ميليارد آن اختصاص يافته است و عليرغم نامهربانيهايي که با آن مواجه هستيم پروژهها در حال انجام است و به نظر من اين پرت ظرفيتهاي عمراني و مهندسي کشور است.
وي افزود: هماکنون در آخرين روزهاي بهمن به سر ميبريم اما بودجه مصوب خود را دريافت نکردهايم. بعضي اوقات در رسانهها مطرح ميکنيم که بودجه هنوز به دست ما نرسيده است اما دوستان گلهمند ميشوند که چرا اين مسائل را در رسانهها مطرح کردهايد که واقعا نميدانم اسم اين موضوع را چه ميتوان گذاشت.
وي افزود: بيش از 400 نفر در کارخانههاي واگنسازي کار ميکنند و چون تجهيزات و قطعات نرسيده است اکنون بيکار شدهاند.
وي با اشاره به مشکلات ساخت ايستگاه قيطريه گفت: اين منطقه داراي آبهاي زيرزميني زياد و ريزش خاک بسياري بود که نگراني ما را برانگيخته بود و اين مشکلات به دست مهندسان ما حل شد و پيمانکاران ساخت خط يک قول دادهاند تا پايان پائيز سال آينده ايستگاه تجريش هم افتتاح شود.
اما وي بدون اشاره به اينکه در حال حاضر وبا توجه به اصرار بر کمبود منابع مالي وتجهيزات وقطعات به چه دليل بر ساخت وتوسعه خطوط ديگر دارند تنها مشکل خود را عدم پرداخت بدهي دولت عنوان مي کنند در حالي که اگر کمي به عقب برگرديم وبه مشکلات مترو در مهر ماه وآبان ماه نگاهي بياندازيم متوجه خواهيم شد که پرداخت نشدن بدهي يا سهم دولت مي تواند مشکل ساز باشد ولي مشکل اصلي مساله ديگري است؛عدم توانائي مديران./100
انتهای پیام/