احمد بالان تصريح کرد: تقويت و حمايت از بازرگاني داخلي، تقويت و حمايت از بازرگاني خارجي، ساماندهي و توانمندسازي تشکلها و انجمنهاي غير دولتي و توانمند سازي و تقويت فعالان صنايعدستي اين چهار رويکرد را تشکيل ميدهد.
وي با بيان اينکه هشت برنامه به منظور اجرايي شدن اين رويکردها مورد توجه اداره کل امور بازرگاني معاونت هنرهاي سنتي و صنايعدستي قرار گرفته است، گفت: اين برنامهها شامل برگزاري نمايشگاههاي داخلي، فراهم کردن زير ساختهاي لازم براي ايجاد بازارچههاي صنايعدستي، برگزاري نمايشگاههاي خارجي، آسيب شناسي و حمايت از صادرات محصولات صنايعدستي، اتخاذ الگوهاي مناسب براي گسترش، تقويت و افزايش اثر بخشي تشکلها و انجمنهاي غير دولتي است.
مدير کل امور بازرگاني اين معاونت ادامه داد: به منظور اجرايي شدن برنامه برگزاري نمايشگاهها خارجي اين اداره کل بايد فعاليتهايي انجام شود تا اقدامات صورت اجرايي به خود گيرد.
بالان اضافه کرد: شناسايي محل برگزاري نمايشگاههاي خارجي از طريق سازمانها و دستگاههاي دولتي و غير دولتي مرتبط و تدوين جدول نمايشگاهي با همکاري برگزار کننده از جمله اقداماتي است که بايد صورت گيرد.
اين مقام مسئول با اشاره به اينکه شناسايي هنرمندان، صادرکنندگان برتر و تجليل از آنها نيز مورد توجه خواهد بود، اظهار داشت: شناسايي و معرفي رشتههاي صنايعدستي صادراتي استانها نيز در کنار اين موضوع حائز اهميت است.
وي افزود: انتخاب هنرمندان و شرکتهاي صادراتي به منظور حضور در نمايشگاهها نيز از ديگر اقداماتي است که در سال آتي در راستاي اجرايي شدن اين برنامه پيگيري ميشود.
مدير کل امور بازرگاني يادآور شد: در همين راستا اجراي مطالعات با هدف برنامه ريزي براي تبيين زير ساختها، استفاده از پتانسيلهاي موجود در تفاهمنامه ميان معاونت صنايعدستي و مرکز توسعه تجارت و نظارت بر مراکز صادرات صنايعدستي در مناطق اقتصادي و گردشگري انجام ميشود.
111/
انتهای پیام/