برند ملي صنايع‌دستي ايران طراحي مي‌شود

تهمينه دانيالي در گفتگو با ميراث آريا(CHTN)، با اعلام اين خبر گفت: برند مفهوم پيچيده‌اي است که در مرحله اول عنوان تصوير يا نام تجاري را به مخاطب يادآوري مي‌کند.

وي با اشاره به اينکه احساسي که مصرف کننده اعم از رنگ، هويت و لوگو نسبت به محصولي که از آن استفاده مي‌کند، به دست مي‌آورد نيز تداعي کننده مفهوم برند است، اظهار داشت: هدف از تعريف برند در مجموع ارزش آفريني به محصول مورد نظر است.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي ادامه داد: با توجه به تنوع و کيفيتي که در محصولات هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشورمان سراغ داريم تعريف برند ملي براي اين توليدات ضروري به نظر مي‌رسد.

دانيالي تأکيد کرد: نبود برند ملي براي توليدات صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي بخش فروش داخلي و خارجي محصولات ايراني را با مشکل روبرو مي‌کند.

وي افزود: معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي در همين راستا کار مطالعاتي را در خصوص ايجاد برند ملي صنايع‌دستي آغاز کرده است.

اين مقام مسئول با بيان اينکه نهايتاً در نمايشگاهي که اوايل زمستان سال جاري در خصوص برندينگ برگزار شد با دبيرخانه کنفرانس بين المللي برند آشنا شديم، گفت: در تعامل با اين دبيرخانه با شرکت مشاور نوآوران داتيک به عنوان اولين شرکت مديريت استراتژيک برند ارتباط برقرار کرديم.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي در ادامه اظهار داشت: استادان و مشاوران شرکت‌هاي بزرگ برند جهاني با اين شرکت همکاري مي‌کنند و اين نقطه عطفي در همکاري دو طرف به شمار مي‌آيد.

دانيالي تأکيد کرد: پروپازالي با همکاري اين شرکت در خصوص برند ملي صنايع‌دستي تعريف مي‌شود تا در نهايت نتيجه مورد نظر به دست آيد.

وي با تأکيد بر اينکه برگزاري چهار جلسه مشاوره طي قراردادي که در روزهاي آتي منعقد مي‌شود، از توافقات اوليه است، افزود: استراتژي‌هاي تبديل صنايع‌دستي به يک برند ملي در اين جلسات بحث و بررسي مي‌شود.

معاون صنايع‌دستي کشورمان خاطرنشان کرد: در جلسه نخست که روز گذشته برگزار شد، با نحوه کار و فعاليت شرکت مشاور نوآوران داتيک آشنا شديم.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1388121923