معرفي فرهنگ و تمدن ايراني و عرضه بسته فرصت‌هاي سرمايه گذاري

به گزارش اداره کل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، اين نشست ها براي دستيابي به يک گفتمان مشترک در حوزه تبليغات و نمايشگاه ها و حضور پرحجم و بانشاط ايران در بازارهاي هدف گردشگري جهان براي تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله گردشگري تشکيل شدند.

بر اساس اين خبر مهندس اسفنديار رحيم مشايي – مشاور و رييس دفتر رييس جمهور - مهندس بقايي – معاون رييس جمهور و رييس سازمان- ، سيد رضا موسوي – معاون امور گردشگري- محمد حسين برزين – مدير عامل شرکت نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران- شيخ عطار- سفير ايران در آلمان - و اسدالله عباسي - رييس فراکسيون گردشگري مجلس- در اين نشست ها با اشاره به اهتمام دولت در توسعه پايدار گردشگري، تاکيد کردند که حضور ايران در بازارهاي هدف و نمايشگاه هاي بزرگ گردشگري جهان در سال 1389پرشکوه‌تر و متفاوت از سال هاي پيشين خواهد بود.

نمايندگان بخش خصوصي گردشگري ايران نيز در اين نشست با تاييد درخواست مديران ارشد گردشگري مبني بر ضرورت حضور همه جانبه بخش خصوصي در حوزه تبليغات و نمايشگاه‌ها، خواهان افزايش سطح تبليغات گردشگري در سطوح بين المللي شده و اعلام کردند که در صورت تحقق اين امر، فضاي متفاوتي در حوزه تورهاي ورودي و افزايش آمار گردشگران ايران نسبت به سال هاي گذشته به وجود خواهد آمد.

بخش دولتي و خصوصي گردشگري ايران در چهل و چهارمين دوره نمايشگاه ITB برلين که معتبرترين نمايشگاه گردشگري جهان نام گرفته و با حضور 11 هزارنماينده از 178 کشور گشايش يافته است، با همتايان جهاني خود مذاکرات مهم و سازنده اي را انجام دادند.

در اين رويداد بزرگ که به عنوان بورس بين المللي گردشگري نام گرفته است، عناوين و موضوعات ويژه و مخصوصي شامل؛ تکنولوژي مسافرت،‌ رويدادها و گرايش‌هاي نمايشگاه ITB به همراه بخش مسافرت جوانان، اکوتوريسم و گردشگري ماجراجويانه، خطوط مسافرتي دريايي کروزلاين، ثبت نام جهاني شرکت در نمايشگاه، تعليم و آموزش گردشگري و کنگره‌هاي ويژه اين رويداد،‌ تحت نامي جديد با عنوان نوآوري‌ها و تمايلات بازاريابي در مرکز نمايشگاهي MESSE – BERLIN عرضه مي‌شوند.

مدير عامل شرکت نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران در اين باره گفت: براي ارايه تصويري ماندگار از نام پرآوازه ايران به عنوان کشوري امن و مقصدي قابل اعتنا در گردشگري جهان، فاخرترين اقلام تبليغاتي گردشگري همراه با بسته هاي فرصت‌هاي سرمايه گذاري مناطق آزاد در غرفه ايران توزيع شدند.

برزين گفت: در غرفه زيباي ايران که با الهام از نمادهاي تمدني و تاريخي دروازه ملل و سرستون هاي تخت جمشيد و سردر مساجد ايراني از قبيل مسجد جامع يزد به مثابه نمادهاي مذهبي ساخته شده است، شرکت کنندگان ايران در قالب دفاتر مسافرتي، هتل و ديگراصناف وابسته به صنعت گردشگري در کنار مناطق آزاد کشور همچون منطقه آزاد اروند، انزلي و قشم جاذبه هاي ايران را به نمايش گذاشته و به معرفي فرهنگ و تمدن ايران پرداخته اند.

وي با تاکيد بر اينکه ايران با تجربه 5 دوره حضور در اين نمايشگاه نسبت به دوره هاي قبل پخته تر و حرفه اي تر شده است، با نام بردن از آلاچيق اردبيلي و سياه چادر عشاير شيراز و بنرهاي زيبايي از آثار تاريخي ثبت شده جهاني کشور به عنوان نمونه اي از تزيينات غرفه کشورمان در برلين، اظهار داشت: چهار بانوي ايراني مقيم آلمان با لباس هاي سنتي ايراني به عنوان مترجم و راهنما در غرفه ايران حضور دارند و تزيين غرفه نيز به گونه اي است که بازديد کنندگان از هر طرف به غرفه نگاه کنند، نام زيباي ايران را خواهند ديد. برزين پخش فيلم و هداياي تبليغاتي را از ديگر ويژگي هاي غرفه عنوان کرد و گفت: در مجموع غرفه ايران نسبت به نمايشگاه BIT ميلان کامل تر و زيبا تر شده است.

مدير عامل شرکت نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران با ابراز خرسندي از ميزان استقبال از غرفه ايران از سوي مگاتورها و مذاکره کنندگان حرفه‌اي اکيد کرد: آقاي مهندس بقايي نيز در روز اول از نمايشگاه بازديد و با نمايندگان آژانس ها ديدار کردند.

وي افزود: در غرفه ايران 25 آژانس فعال، مناطق آزاد اروند و انزلي و استان هاي فارس، اردبيل و گلستان حضور دارند و با برنامه هاي تدارک ديده شده از جمله توزيع شله زرد به عنوان يک غذاي سنتي ايراني و برپايي چايخانه سنتي در مجموع يک ايران فشرده در غرفه خود ساخته ايم که استقبال گرمي از آن صورت گرفته است و اميدواريم بتوانيم از اين فرصت براي معرفي جاذبه هاي فرهنگي، طبيعي، معنوي و ... و در نهايت جذب گردشگر بيشتر به کشورمان نهايت استفاده کنيم.

برزين با بيان اينکه در گذشته نهاد هايي از بخش خصوصي به صورت پراکنده در نمايشگاه حاضر مي شدند ولي پنج سال است که ما با پرچم ايران در نمايشگاه‌ها شرکت مي کنيم اظهار داشت: در مجموع نمايشگاه فضايي را براي کار فرهنگي دولت و نيز کار تجاري بخش خصوصي فراهم آورده است.

برزين در پايان با اشاره به چشم انداز بخش گردشگري در سال 1404 ابراز اميدواري کرد: با انجام فعاليت هاي موثرتر در جذب گردشگر از جمله گسترش تبليغات و نمايشگاه هاي گردشگري، دستيابي به رقم 20 ميليون گردشگر در سال 1404 ميسر گردد.

معاون امور گردشگري کشور نيز گفت:استقبال از غرفه ايران در نمايشگاه ITB برلين بسيار خوب بوده و چادرهاي عشاير مورد توجه بازديدکنندگان قرار گرفته است.
سيدرضا موسوي در ارتباط با حضور ايران در نمايشگاه ITB آلمان ضمن اشاره به بازديد مهندس مشايي، رييس دفتر رياست جمهوري از اين نمايشگاه گفت: در نمايشگاه فوق 25 دفتر خدمات مسافرتي و گردشگري، گروه هتل هاي پاسارگاد و دو منطقه آزاد شرکت دارند.

موسوي به حضور استان هاي اردبيل و فارس در اين نمايشگاه اشاره کرد و بيان داشت: استان اردبيل پوشش اقوام خود را به نمايش گذاشته است علاوه بر اينکه سياه چادر عشاير شاهسون و همچنين سياه چادر عشاير قشقايي نيز در اين نمايشگاه برپا شده است.

وي با اشاره به بازديد حميد بقايي از نمايشگاه اضافه کرد: تمامي استان هاي کشور سوغات محلي خود را در قالب پکيج به شرکت نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ارسال کرده بودند که هم اکنون سوغات محلي استان ها در معرض ديد بازديدکنندگان از اين نمايشگاه قرار گرفته است.

معاون امور گردشگري کشور در ادامه حضور رئيس فراکسيون گردشگري در اين نمايشگاه را جلوه اي ديگر از تعامل سازمان با مجلس شوراي اسلامي بر شمرد و ابراز اميدواري کرد تا مجلس نيز در برخورد با صنعتي فرابخشي همچون گردشگري، اهتمام ويژه اي از خود نشان دهد.

بر اساس اين خبر ITB2010 سازمانها و انجمن‌هاي گردشگري ، موسسات و مراکز درماني و بهداشتي، اقامتگاهها و هتلها، آژانسهاي مسافرتي ، تور اپراتورها، شرکت هاي حمل ونقل از قبيل خطوط هواپيمايي ، راه آهن ، خطوط کشتيراني، کمپانيهاي ماشين کرايه ، شرکتهاي تجاري مثل برگزارکننده نمايشگاه و سفرهاي خارجي IT و نرم افزارها ( soft ware) ، رسانه ها شامل روزنامه نگاران ،مجلات تجاري ، ايستگاههاي راديويي ، تلويزيوني ، ناشرين ، موزه ها و غيره... حضور دارند./106

انتهای پیام/

کد خبر 138812229