مبناي جذب مسافر برنامه‌ريزي در ارائه خدمات است

به گزارش ميراث‌آريا(chtn) سيدرضا موسوي؛ معاون گردشگري کشور در مراسم افتتاح دوره آموزش مديريت هتلداري و استانداردسازي ضمن بيان اين مطلب افزود: مبناي کار معاونت گردشگري در سال 89 بر برگزاري دوره‌هاي آموزشي در حوزه‌هاي مختلف گردشگري قرار گرفته است.

وي به خالي بودن ظرفيت هتل‌هاي کشور در برخي ايام سال و انتقاد رسانه‌ها از عملکرد معاونت گردشگري در اين حوزه اشاره کرد و بيان داشت: رسانه‌ها بر اين باورند که معاونت گردشگري در اين باره بايد پاسخگو باشد، اين در حالي است که اين معاونت وظيفه حاکميتي دارد و بخش نظارت بر عهده اين معاونت است؛ اما خالي بودن هتل‌ها به ضعف مجموعه هتلداري کشور باز مي‌گردد.

موسوي با بيان اينکه از 45 ميليون نفر شب اقامت نوروزي نيز تنها 8 درصد در هتل‌ها اقامت داشتند و درصد بيشتري در مدارس بودند؛ افزود: بزرگترين ضعف هتلداري کشور نداشتن بازارياب است؛ هتلدار هتلي مي‌سازد بدون اينکه بداند چگونه بايد هتل خود را پر کند؛ همچنين پيش از ساخت هتل بايد به فکر آموزش نيرو بود.

وي نرخ بالا و خدمات پايين و نامطلوب هتل‌ها را از مهمترين علل عدم استقبال مردم از هتل‌ها عنوان کرد و تصريح کرد: نرخ هتل‌هاي ما در تمامي ايام سال يکسان است، در حالي که بسياري از هتلداران مدعي‌اند که در برخي ايام 30 تا 40 درصد به مسافران تخفيف مي‌دهند.

اين مقام مسئول در معاونت گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي همچنين خاطرنشان کرد: درجه‌بندي هتل‌هاي کشور نيز پنج سالي است که انجام نشده و متاسفانه هيچکس به آن توجه نداشت و رسانه‌ها نيز آن را مورد انتقاد قرار ندادند.

موسوي همچنين به مبحث غذا و نوشابه در هتل‌ها اشاره کرد و بيان داشت: تمامي هتل‌هاي کشور داراي يک منوي غذايي مشابه هستند و گردشگري که از کشوري ديگر به ايران سفر مي‌کند نمي‌تواند غذايي را مناسب با ذائقه‌اش انتخاب کند و اين از ديگر موارد ضعف صنعت هتلداري کشور است.

وي ضمن تاکيد بر لزوم استانداردسازي هتل‌ها متذکر شد: فاصله زيادي تا رسيدن به استانداردهاي جهاني وجود دارد و معاونت گردشگري تمام تلاش خود را براي رسيدن به اين مهم انجام خواهد داد و در حال حاضر نيز آئين‌نامه نظارت بر تاسيسات و موسسات گردشگري در حال بازنگري است.

/115




انتهای پیام/

کد خبر 1389013010