وي با اشاره به اينکه تنظيم تقويم آموزشي بايد بر اساس فصل و گروههاي توليدي صورت گيرد، افزود: اين در حالي است که استانها بايد همچنان نيازسنجي آموزشي را در سطح استان انجام دهند.
مدير کل آموزش و حمايت از توليد تصريح کرد: در سال جاري تأکيد بر افزايش تعهدات آموزشي نداريم بلکه کيفي سازي و تلاش براي حرکت به سمت و سوي اشتغالزايي برايمان از اهميت بيشتري برخوردار است.
رحمتي افزود: در بحث ابلاغ اعتبارات تجهيز کارگاههاي صنايعدستي رويکرد خاصي را در سال جاري دنبال ميکنيم.
وي اضافه کرد: امسال اين اعتبارات در صورتي به استانها تخصيص مييابد که تجهيز کارگاهها در جوار آموزش صورت گيرد.
مدير کل آموزش و حمايت از توليد معاونت صنايعدستي با بيان اينکه بايد از آموزش به شکل امکاني براي پر کردن اوقات فراغت فاصله بگيريم، گفت: موضوع صيانت از شغلهاي موجود نيز در حوزه وظايف معاونتهاي استاني قرار دارد.
رحمتي افزود: طبق بررسيهاي انجام شده 89 درصد از شاغلان صنايعدستي با ميانگين سني 29 سال، آموزش صنايعدستي را به شيوه استاد شاگردي فرا گرفتند.
به گفته اين مقام مسئول آموزش به اين شيوه فعاليت هنرمندان در کارگاه هاي آموزشي و کارآفريني دراين حوزه را افزايش مي دهد.
وي در ادامه گفت: معاونتهاي صنايع دستي استاني بايد آموزش رشته هاي صنايع دستي را با اولويت 3 رشته قابل فعاليت در کارگاهها دنبال کنند.
رحمتي با تأکيد بر اينکه تخصيص اعتبارات آموزشي در سه بخش مختلف ميتواند صورت گيرد، ادامه داد: مرمت آموزشگاهها و مراکز آموزش صنايعدستي، تجهيز کارگاهها و خريداري مواد اوليه بخشهايي است که اين اعتبارات مي توانند به آنها اختصاص يابند.
مدير کل آموزش و حمايت از توليد صنايع دستي يادآور شد: معاونتهاي صنايع دستي استاني با مشخص کردن رشتههاي قابليت دار بايد برآوردهاي خود را از اعتبارات مورد نياز نيز انجام دهند.
وي خاطر نشان کرد: شغلهاي فعال در حوزه صنايعدستي بايد از خطر فراموشي نجات يابند که اين موضوع نيازمند توجه بيشتر به مقوله آموزش هدفمند است.
/111
انتهای پیام/