حضور شرکت نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي در 65 نمايشگاه گردشگري

به گزارش ميراث آريا (chtn) ، محمد حسين برزين، مدير عامل شرکت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري در گردهمايي کارشناسان وزارت امور خارجه با حوزه گردشگري گفت: ما فعاليت‌هاي تبليغاتي و اطلاع‌رساني خود را در دولت نهم و از دي ماه 1384 با هدف تجميع تمامي فعاليت‌هاي اطلاع‌رساني ايران که پيش از اين به صورت غير منسجم انجام مي‌شد آغاز کرديم.

وي با اشاره به افزايش 300 درصدي در حوزه گردشگري گفت:‌ امروزه کشور ايران در صنعت گردشگري جهان نامي آشنا و قابل اعتماد است به طوريکه در تمام نمايشگاه‌هاي گردشگري پرچم ايران در اهتزار است و غرفه‌ ايران مي درخشد.

مدير عامل شرکت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري تصريح کرد: آنچه در راستاي توسعه گردشگري کشور بايد مورد توجه قرار گيرد تعامل ما با سفارتخانه‌هاي جمهوري اسلامي ايران در ساير کشورها است تا بتوان در راستاي معرفي منابع گردشگري ايران و بهره‌مندي از اين ظرفيت‌ها گام برداشت.

اين مقام مسئول در سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري افزود:‌ گردشگري صنعتي بدون دود اما پول‌ساز است و پس از صنعت نفت و خودروسازي مي‌تواند به درآمد ارزي کشورها کمک کند.

وي با اشاره به توليد بيش از 600 قلم شي تبليغاتي به 17 زبان زنده دنيا گفت:‌ برگزاري هفته‌هاي فرهنگي نيز بخش ديگري از فعاليت‌هاي شرکت نمايشگاه‌هاي فرهنگي و گردشگري را شامل مي‌شود که در اين حوزه تا کنون بسيار خوب درخشيده‌ايم که آخرين حضور ما شرکت در هفته فرهنگي بلاروس بود و در واقع جشنواره‌اي مربوط به مسيحيان بود و جمهوري اسلامي ايران با حضور درخشان خود در اين هفته فرهنگي بيان کرد که ايران نيز براي اقليت‌هاي فرهنگي حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد.

برزين با بيان اينکه نمايندگان ايران در سفارتخانه‌هاي کشورهاي خارجي بايد سفيران فرهنگي ايران باشند، متذکر شد:‌ امروزه در زمينه اطلاع‌رساني ضعف زيادي داريم و عدم تخصيص اعتبار کافي، برخي مباحث مربوط به سياست‌گذاري و تنوع ديدگاه‌ها از دلايل اين ضعف است و لازم است تشکيلات مناسبي در زمينه اقلام تبليغاتي ايجاد کنيم.

وي با اشاره به اينکه موج حاصل شده از حضور ايران در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري در کشورهاي هدف موج کوتاهي است که پس از مدتي فروکش مي‌کند، افزود:‌ لازم است در سفارتخانه‌هاي جمهوري اسلامي ايران دفاتر اطلاع‌رساني گردشگري در راستاي ارتقاي اين صنعت ايجاد شود که متأسفانه اين دفاتر امروزه فعال نيستند.

مديرعامل شرکت‌ نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري بيان داشت: حرکت شتابان و رو به جلويي که در صنعت گردشگري آغاز شده است قطعاً‌ به سرانجام خواهد رسيد، اما براي رسيدن به سند چشم انداز 20 ساله فرصت کوتاهي باقي است و بايد براي تحقق آن تلاش کنيم.

اين مقام مسئول در سازمان ميراث فرهنگي افزود: از هم‌اکنون بايد براي افزايش يک ميليون تا يک ميليون و 300 گردشگر ورودي کشور به صورت سالانه تلاش کنيم تا بتوانيم از اين طريق سند چشم انداز 20 ساله را تحقق بخشيم.

برزين خاطر نشان کرد:‌ امروزه براي تمامي سلائق و علائق گردشگران در کشور جاذبه، زيبايي و حرفي براي گفتن داريم و بايد با استفاده از اين ظرفيت‌ها آمار گردشگران ورودي را به حد مطلوب برسانيم.

/115

انتهای پیام/

کد خبر 1389030922