به گزارش ميراث آريا (chtn) مرتضي سلامي اظهار داشت: صندوق تأمين اجتماعي به عنوان يک سازمان بيمه‌گر اجتماعي، وظايف و مسئوليت‌هاي مختلفي دارد که يکي از انواع حمايت‌هاي تأمين اجتماعي، پرداخت کمک هزينه کفن و دفن به خانواده بيمه شدگان متوفي است.

وي در ادامه افزود: کمک هزينه کفن و دفن، علاوه بر بازماندگان بيمه‌شدگان اجباري و اختياري، به بازماندگان بازنشستگان، از کار افتادگان کلي و مقرري بگيران بيمه بيکاري متوفي نيز پرداخت مي‌شود.

سلامي درباره شرايط دريافت کمک هزينه کفن و دفن، گفت: يکي از شرايط مهم اين است که ارتباط بيمه شده اصلي و مستمري بگير قبل از فوت با صندوق تأمين اجتماعي قطع نشده باشد.

مدير کل تأمين اجتماعي غرب استان تهران يادآور شد: در صورتي که بيمه‌شده يا مستمري‌بگير متوفي فاقد همسر، فرزند يا پدر و مادر باشد، اين کمک هزينه به وارث تعيين شده در انحصار و وراثت پرداخت مي‌شود.

سلامي در پاسخ به اين پرسش که چه مدارکي براي دريافت کمک هزينه کفن و دفن لازم است، بيان داشت: گواهي فوت بيمه شده و دفترچه درماني متوفي براي دريافت کمک هزينه کفن و دفن لازم است و به منظور مساعدت، کمک هزينه کفن و دفن در ازاي فوت همسر نيز به بيمه‌شدگان و مستمري‌بگيران پرداخت مي‌شود.000

انتهای پیام/

کد خبر 1389031144