مدير عامل شرکت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران پس از دريافت تنديسهاي نمايشگاه کره، ابراز اميدواري کرد تا با توجه به نقش فرابخشي و کارکردهاي فرهنگي و اقتصادي صنعت گردشگري، حضور نمايندگان اين صنعت در بازارها و نمايشگاههاي جهان، منجر به تحکيم مودت بين ملتها و گسترش پيام مهرورزي و صلح و دوستي ميان همه ملت هاي جهان از جمله ملت هاي ايران و کره شود.
در بيست و سومين دوره نمايشگاه بين المللي کره جنوبي به غير شرکت کنندگان کره اي، 95 هزار شرکت کننده از کشورهايي چون ژاپن ، چين ، فيليپن ، تايوان ، تايلند ، ماکائو ، مالزي ، هندوستان ، اندونزي ، سنگاپور ، مالد يو ، برونئي ، هنگ کنگ ، ويتنام ، نپال ، مغولستان ، کامبوج ، قزاقستان ، يونان ، ترکيه ، روسيه ، چک ، اسپانيا ، آلمان ، اتريش ، مجارستان ، کراواسي ، اسلووني ، نيو کالدونيا ، پالائو ،برمه ، سان مارينو ، اسلوواک ، آمريکا ، کانادا ، گوام ، هاوايي ، مکزيک ، اکواآدور ، آفريقاي جنوبي ، کنيا ، زيمبابوه ، تونس ، تانزانيا ، قنا و کامرون حضور داشته و به معرفي ظرفيت هاي گردشگري پرداختند.
محمد حسين برزين در خصوص روند برگزاري و حضور ايران در سئول گفت: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با 9 شرکت کننده از بخشهاي دفاتر مسافرتي و گروههاي هتلي در غرفه اي با مساحت 150 متر جاذبه ها و ظرفيتهاي گردشگري ايران را در مرکز نمايشگاهها و همايشهاي سئول COEX معرفي کرد.
وي با اشاره به حضور حرفه اي ايران در بازارها و نمايشگاه هاي گردشگري جهان گفت: با موفقيت به دست آمده در نمايشگاه کره، پرونده موفقيت هاي صنعت گردشگري ايران قطورتر شده و به طور حتم درخشش و فروغ گردشگري ايران در ميادين جهاني مسئوليت ما را در قبال معرفي کشورمان در مجامع بين المللي، دو چندان مي کند.
برزين همچنين با اشاره به بازديد وزير گردشگري کره از غرفه ايران گفت: وزير گردشگري کره جنوبي در جريان اين بازديد از حضورکشورمان دراين نمايشگاه قدرداني کرده و ابرازداشت که مردم کره جنوبي مايلند با تاريخ و تمدن کهن ايران بيشتر آشنا شوند و حضور در اين نمايشگاه درشناساندن ظرفيت هاي گردشگري ايران به شرکت هاي گردشگري و مردم کره جنوبي موثر خواهد بود.
وي افزود: در اين نمايشگاه غير از اقلام تبليغاتي که به زبان انگليسي پخش شدند، اقلام فاخر تبليغاتي همچون کاتالوگ نفيس پرشيا به زبان کره اي ميان بازديدکنندگان توزيع شدند.
مدير عامل شرکت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران افزود: غرفه جمهوري اسلامي ايران که در همسايگي کشورهايي چون تايلند، چين، ژاپن، مالزي، اندونزي و ماکائو قرار گرفته بود، در بهترين شکل ممکن غرفه آرايي شده بود و مورد استقبال عمومي قرار گرفت.
وي گفت: شرکت کنندگان ايراني نيز مذاکرات سازنده اي را با همتايان خود انجام دادند که اميدواريم روند اين مذاکرات در نهايت منجر به افزايش آمار گردشگران کره اي و بازار آسياي جنوب شرق به ايران شود.
برزين در ادامه آسياي جنوب شرقي را بازاري خوب و مناسب براي گردشگري ايران ارزيابي کرد و افزود: زنجيره تبليغات ايران در اين بازار با حضور هدفمند کشورمان در بازارهاي چين و کره و ژاپن که به زودي در آن حضور خواهيم داشت، تکميل شده است.
مدير عامل شرکت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران تصريح کرد: برگزارکنندگان نمايشگاه کره در سال جاري اهداف برگزاري اين نمايشگاه را مبادله اطلاعات در زمينه سفر، توسعه گردشگري داخلي، بررسي نقش راهنمايان تور در توسعه صنعت گردشگري، بررسي نقش تبليغات و اطلاعاترساني مناسب در توسعهي صنعت گردشگري و بررسي نقش آداب و رسوم و آيينهاي سنتي در جذب گردشگر اعلام کرده بودند که به اعتقاد من با توجه به استقبال عمومي از اين نمايشگاه، مجريان به اهداف از پيش تعيين شده دست يافته اند.
برزين افزود: نمايشگاه کوتفا يک صحنه باز براي ارائه هنرهاي نمايشي محلي کشورها و فرهنگ هاي مختلف جهت معرفي آداب و فرهنگ وهنر کشورها داشته و مکاني مناسب براي ارائه و تبادل اطلاعات ، عقايد و بيان ايده ها ي جديد مرتبط به جهان صنعت گردشگري و محلي براي گسترش گردشگري بين المللي و داخلي بوسيله معرفي و ارائه محصولات و جاذبه هاي گردشگري به شمار ميرود./106
انتهای پیام/