احمد روستا افزود:رقابت واقعي بين کشورها در حوزه گردشگري در داشتن جاذبهها نيست، بلکه در چگونگي بازارشناسي، بازارسازي و بازارداري گردشگري و جذب گردشگران داخلي و خارجي و پاسخگوئي به انتظارات و ارزشهاي مورد نظر آنهاست.
رئيس کميته علمي سمينار تخصصي شناخت راهبردهاي ساخت برند درصنعت گردشگري گفت:يکي از ابزارهاي مهم بازاريابي گردشگري که در دو دهه اخير مورد توجه کشورها قرار گرفته است وسرمايه گذاريهاي زيادي روي آن به عمل آمده است مديريت برند کشورها، مکان ها، جاذبه ها و مقاصد و موضوعات گردشگري است.
روستا افزود:برند يا شناسه گردشگري عبارتند از هرگونه نام، نشان، سمبل، رنگ، طرح و عاملي که بتواند باعث تميز و تشخيص و تفاوت هر پديده گردشگري شود. درک درست مفاهيم، پيش نياز مديريت درست آنهاست.
وي يادآور شد:تجربيات کشورها در حوزه مديريت برند گردشگري نشان ميدهند که برندسازي مقاصد گردشگري در کشورها، پديده اي طولاني، سيستمي و پيوسته است که پنج سال براي طراحي وآماده سازي و ده الي پانزده سال براي پياده سازي آن طول مي کشد./121
انتهای پیام/